ח"ל מכרה כ-60.2 מיליון מניות כיל ב-7 דולר למניה

מדובר בהנחה של כ-8% על מחיר הסגירה אתמול בבורסה בתל אביב העומד על כ-7.6 דולר למניה, מה שמסביר כנראה את הירידות החדות במניה בשני ימי המסחר האחרונים

סטפן בורגס / צילום: סיון פרג'
סטפן בורגס / צילום: סיון פרג'

הנפקת כיל התבצעה אתמול בניו-יורק לאחר סגירת המסחר בוול סטריט. במסגרת הצעת מכר של החברה לישראל נמכרו לציבור בארה"ב ולמשקיעים מוסדיים בישראל כ-36.2 מיליון מניות כיל. התמורה הכוללת (נטו) שצפויה להתקבל בחברה בגין המכירה הינה כ-243 מיליון דולר ארה"ב.

במקביל, התקשרה ח"ל עם מורגן סטנלי וגולדמן זאקס בעסקה פיננסית בקשר עם כ-36.2 מיליון מניות כיל, שהועברו על שם הגופים הפיננסיים. זאת, כנגד הלוואה בסכום של כ-191 מיליון דולר. כ-24 מיליון מניות מתוך מניות העסקה הפיננסית הוצעו למכירה באמצעות חתמים במסגרת התשקיף שפרסמה כיל בניו יורק.

כלומר, במסגרת הצעת המכר והעסקה הפיננסית כאמור נמכרו על ידי החברה לישראל והגופים הפיננסיים סך הכל כ-60.2 מיליון מניות כיל, וזאת במחיר של כ-7 דולר למניית כיל.

מדובר בהנחה של כ-8% על מחיר הסגירה אתמול בבורסה בתל אביב העומד על כ-7.6 דולר למניה, מה שמסביר כנראה את הירידות החדות במניה בשני ימי המסחר האחרונים.

מניית כיל תתחיל להסחר היום (ד') בניו-יורק.

במסגרת הסכם החיתום ניתנה לחתמים אופציה לרכוש עוד כ-6 מיליון מניות נוספות אשר ניתנת למימוש בתוך 30 ימים.

בהנחה של מימוש מלא של האופציה לחתמים שיעור ההחזקה של החברה לישראל בהונה המונפק של כיל צפוי לעמוד על 49.1% בהון ו-46.2% בזכויות ההצבעה. בעקבות המכירה לא ירשם רווח והגידול הצפוי בהון החברה יהיה בגובה של כ-150 מיליון דולר.