הכירו את הבוס הטוב בעולם: מציע ימי חופש ללא הגבלה

רובנו מורגלים לספור את ימי החופש עפ"י הוותק במקום העבודה, אך מסתבר כי יש חברות שהחליטו לקחת את ההטבה הזו לעובדים צעד אחד קדימה

ריצ'רד ברנסון / צילום: רויטרס
ריצ'רד ברנסון / צילום: רויטרס

מייסד חברת התעופה "וירג'ין", ריצ'רד ברנסון, ידוע בתור איש עסקים צבעוני במיוחד, אך החלטה שקיבל בימים האחרונים ככל הנראה תהפוך אותו למנהל הכי אהוב ברחבי העולם. בהודעה שפרסם בבלוג האישי שלו, הבטיח ברנסון לעובדי "וירג'ין" כי מעתה, יוכלו לקחת כמה ימי חופש שהם רוצים - ומתי שהם רוצים.

ברנסון כתב לגולשיו כי הרעיון המהפכני עלה בראשו לאחר שבתו הולי סיפרה לו כי חברתה עובדת בחברת הייטק בה ימי החופש של העובדים אינם נספרים ונבדקים. "מתברר כי מאז שהוחלט בחברה על המהלך, נרשמה עלייה בכל המדדים - העובדים יותר חרוצים, יותר יצירתיים והרבה יותר יעלים", כתב ברנסון.

לטענת מייסד "וירג'ין", היוזמה פועלת תחנת ההנחה כי העובדים ייקחו ימי חופש מהעבודה רק כאשר ירגישו בנוח לעשות זאת ולא מתי שרק מתחשק להם. לדבריו, במקום עבודה בו ניתנת האפשרות לקחת ימי חופש ללא הגבלה, העובדים עושים זאת רק בתנאי שהיעדרותם לא פוגעת בפעילות התקינה של העסק.

ברנסון הוסיף כי כבר החל ליישם את המדיניות המהפכנית על עובדי החברה בארצות הברית ובבריטניה. הוא ציין כי אם המהלך יצליח, הוא יאפשר לעובדים בכל סניפי הרשת ברחבי העולם לקחת ימי חופש מתי שרק ירצו.