קבוצת בסט תקים מעונות סטודנטים בטכניון ב-90 מיליון שקל

מדובר בפרויקט להקמת 488 מיטות למגורי סטודנטים בתוך שטח הקמפוס בארבעה בניינים בני תשע קומות ■ כל אחד מחדרי המעונות יכלול שירותים, מקלחת ופינת מטבח, כאשר הטכניון יספק מוצרי חשמל בסיסיים כגון מקרר קומקום ועוד

הטכניון / צלם: איל יצהר
הטכניון / צלם: איל יצהר

קבוצת בסט זכתה במכרז להקמת מעונות סטודנטים חדשים בטכניון בחיפה. מדובר בפרויקט להקמת 488 מיטות למגורי סטודנטים בתוך שטח הקמפוס בארבעה בניינים בני תשע קומות. עלות הקמת הפרויקט נאמדת בכ-90 מיליון שקל והיא כוללת גם את כל עבודות הפיתוח של המתחם. על פי התכנון, ביצוע הפרויקט יימשך 30 חודשים. לאדריכל הפרויקט נבחר משרד י. גרנות אדריכלים.

כל אחד מחדרי המעונות יכלול שירותים, מקלחת ופינת מטבח. בנוסף, הטכניון יספק מוצרי חשמל בסיסיים כגון מקרר קומקום ועוד. המעונות החדשים יצטרפו ל-4,550 חדרי המעונות שיש לטכניון כיום. במסגרת הפרויקט, בכל בניין יוקדשו שתי קומות (החמישית והשישית) לטובת שטחי פנאי עבוד הסטודנטים.

מהטכניון נמסר כי מלבד פרויקט זה שעתיד לצאת לדרך בימים הקרובים, נמצאת היום תוכנית נוספת בשלבי תכנון להוספת מעונות סטודנטים נוספים בהיקף של כ-500 מיטות נוספות, זאת לצד פרויקט מעונות סטודנטים בקמפוס הנמל שעתיד לשרת את בית הספר לרפואה. נכון להיום עומד מספר הסטודנטים בטכניון על קצת למעלה מ-13 אלף סטודנטים.

עוד ציינו בטכניון כי חלק ניכר ממימון הפרויקט מגיע מתרומה ולא ממימון ממשלתי: "הטכניון בונה את המעונות כמעט ללא כל מימון ממשלתי. חלק גדול מהפרויקט מומן מתרומת לי קה שינג".