רדיו א-שאמס: תנו לשדר ביום כיפור באופן חד-פעמי

פנה לרשות השנייה, זאת לאור העובדה שבאותו יום יחול גם חג הקורבן המוסלמי

הרדיו האזורי "א-שאמס", הפונה לציבור הערבי, פנה למנכ"ל הרשות השנייה וביקש אישור מיוחד לשדר ביום כיפור הקרוב. זאת, לאור העובדה שבאותו היום (שבת) יחול גם חג הקורבן המוסלמי.

חוקי התקשורת בישראל מחייבים את כל גופי השידור בארץ לשבות ביום הכיפורים. לאורך השנים, גם רדיו "א-שאמס" הקפיד לשבות ביום הקדוש ליהודים, למרות שעיקר קהלו לא מציין מועד זה.

מנכ"ל "רדיו א-שאמס", סוהיל כראם, פנה לרשות השנייה בבקשה שיאפשר באופן חריג שידור ביום החג. כראם אמר כי הוא מכבד את כללי הרשות השנייה ומקבל את הנחיותיה, גם כשמדובר באיסור לשדר ביום חג יהודי-דתי.

"אנחנו חלק מהמדינה ומהחברה הישראלית", אמר ל"גלובס". "יחד עם זאת", הוסיף כראם, "החוק אינו נותן מענה למקרים שבהם חג מוסלמי נופל בסמיכות ליום הכיפורים. ביקשנו לפנים משורת הדין ובאופן חריג שיאפשרו לנו לשדר ביום זה. זהו יום חג חשוב מאוד לציבור המוסלמי, ולא יעלה על הדעת שנשבות משידורים באותו יום. איננו משדרים לציבור היהודי, אלא עבור הציבור הערבי-מוסלמי המציין את חג הקורבן. אנו ממתינים לתשובת הרשות השנייה, ומקווים כי היא תבין גם את צרכינו".

בתוך כך נודע כי הדרג המקצועי של הרשות השנייה לא מתנגד לאפשר לתחנת הרדיו לשדר ביום כיפור, משום שהוא חג דתי ולא מועד ישראלי כמו יום הזיכרון או יום השואה. ההחלטה הסופית תתקבל במועצת הרשות ובוועדת הרדיו בראשות יוסי אליטוב.