משרד הביטחון ישלם ארנונה בגין המוצב בגבול סוריה

עבור כל התקופה של עד סוף שנת 2013 ישלם משרד הביטחון למועצה המקומית מג'דל שמס סך של 120 אלף שקל על המוצב שנמצא בשטחה והחל בשנת 2014 ועד סוף שנת 2019, ישלם המשרד 6,776 שקל לשנה

משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי
משה בוגי יעלון / צילום: תמר מצפי

הסכסוך בין הכפר הדרוזי מג'דל שמס לבין משרד הביטחון בגין תשלומי ארנונה בא על פתרונו: לפני כשנתיים, החלה המועצה המקומית מגד'ל שמס לדרוש ממשרד הביטחון תשלום ארנונה בגין השימוש במוצב צה"ל הממוקם בגבול סוריה, ומצוי בשטחה.

במשרד הביטחון טענו כי הדרישה מופרכת מאחר שמדובר במוצב לחימה הממוקם בגבול סוריה, וכמו כל המוצבים הדומים לו בכל גבולות הארץ, הוא פטור מתשלום ארנונה. בשל הסירוב, הגישה המועצה המקומית במאי האחרון עתירה לבית משפט השלום בתל אביב באמצעות עו"ד איתי בסיס ממשרד רוזן בסיס, נגד משרד הביטחון, לתשלום בסך 1.3 מיליארד שקל.

עוד טענה המועצה כי משרד הביטחון מסרב לאפשר לנציגיה לערוך מדידות במוצב. אלא של"גלובס" נודע כי לאחרונה חתמו הצדדים על הסכם פשרה באמצעות עו"ד בסיס מטעם המועצה ועליזה גולדשטיין ראש המערכה להסדרים מוניציפליים מטעם משרד הביטחון.

על פי ההסכם, עבור כל התקופה של עד סוף שנת 2013 ישלם משרד הביטחון למועצה המקומית סך של 120 אלף שקל, והחל בשנת 2014 ועד סוף שנת 2019, ישלם משרד הביטחון סך של 6,776 שקל לשנה.

זאת על פי תעריפים מוסכמים בין הצדדים לשטחים שנמדדו על ידי משרד הביטחון ושמקובלים על המועצה המקומית, שלפיהם המוצב כולל 8,000 מ"ר בנוי על קרקע בת 14 דונם.

עוד הוסכם במסגרת הסכם הפשרה כי המועצה לא תדרוש במהלך כל תקופת ההסכם ביצוע מדידות נוספות של המוצב. בנוסף, הסכימו הצדדים כי המועצה לא תפעל ביוזמתה לשינוי הסיווגים או התעריפים החלים על משרד הביטחון, ואם תידרש לבקש העלאה של תעריפי הארנונה היא תיידע את משרד הביטחון על מנת שיוכל לפעול נגד אישור העלייה.