ההסתדרות: שביתה ליום אחד בבתי המשפט; הדיונים יתקיימו

במסגרת השביתה בבתי המשפט תופסק עבודתם של עובדי המינהל והמזכירויות, קלדניות, מדור פלילים, קבלת קהל ומדור פקסים ■ מחר אמור להינתן גזר הדין של שלומי לחיאני ולהתקיים דיון במשפטו של ג'קי בן-זקן

הצעדים שנוקטת ההסתדרות על רקע המאבק בדואר ישראל נמשכים, ומחר (ג') תחל שביתה כללית בכל בתי המשפט. במסגרת השביתה תופסק עבודתם של עובדי המינהל והמזכירויות, קלדניות, מדור פלילים, קבלת קהל ומדור פקסים.

עם זאת, הדיונים יתקיימו כסדרם. דני חסון, יו"ר הוועד הארצי של עובדי בתי המשפט, הבהיר היום (ב') כי "בשלב זה מדובר בשביתת אזהרה בת יום אחד בלבד".

מחר צפוי להינתן גזר הדין של ראש עיריית בת-ים לשעבר, שלומי לחיאני, ולהתקיים דיון במשפטו של ג'קי בן-זקן בפרשת מנופים. נציין כי השופטים יכולים לקיים דיונים ללא עובדי המינהל אם יבחרו לעשות כן. מדוברות בתי המשפט נמסר כי גזר דינוי של לחיאני צפוי להינתן בכל זאת, ואם יבוטל הדיון בעניינו של בן-זקן, תינתן הודעה.

השביתה בבתי המשפט היא צעד נוסף במסגרת העיצומים במשק שמנהלת ההסתדרות בשבועות האחרונים, בגין מה שהיא מכנה "ההתנהלות החד-צדדית של המדינה בכל הנוגע לרפורמות ושינויים מבניים בדואר ישראל ובשירות המדינה".

במקביל יחודשו מחר העיצומים של עובדי הדואר, במסגרתם תופסק חלוקת הדואר הרשום בכל רחבי הארץ, לא יהיה טיפול בשירותי הדואר של משרדי הממשלה, לא יינתנו שירותי דואר דיפלומטי לשגרירויות והנציגויות הזרות בישראל, לא יתאפשר עדכון העברת בעלות על רכב בסניפי בנק הדואר ובמשרד התחבורה, ולא יהיה טיפול במערך הקנסות של מערכת בתי המשפט, משטרת ישראל והרשויות המקומיות.

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, אמר היום כי "אסור לתת למשבר הזה להימשך. אני קורא לכל הגורמים המעורבים בהחלטות הנוגעות לעתידם של עובדי הדואר לפעול באחריות וללא דיחוי נוסף. חרב הפיטורים המונפת מעל לצווארם של עובדי דואר ישראל מותירה באי-ודאות כ-7,000 משפחות, אשר מוחזקות בתקופת החגים כבנות-ערובה ונאלצות לשלם מחיר יקר".

"ההסתדרות מתעתעת בציבור"

מאיגוד לשכות המסחר נמסר בתגובה כי "על ההסתדרות להפסיק לתעתע בציבור. עליה לציין במפורש מהי סיבת העיצומים ולאיזו מטרה הם מבוצעים. בעיצומים הקודמים פורסם בשם ההסתדרות כי הם היו בבחינת שיבושי עבודה מכוונים לביטוי של סולידריות עם עובדי הדואר. ההסתדרות לא הכחישה זאת. רק בבית הדין הארצי לעבודה היא הפתיעה את הנוכחים וציינה כי סיבת העיצומים אינה קשורה במשא-ומתן עם עובדי הדואר.

"יש לראות בחומרה רבה התנהגות חסרת אחריות זו של ארגון עובדים גדול המכוון לפגוע בציבור בישראל, שאין לו שום חלק במאבקים האמורים. זוהי פגיעה הנעשית בשרירות וללא כל התחשבות בהיקף הנזקים הנגרמים.

"בחירתה של ההסתדרות את תקופת המועדים והחגים לשיבוש אורחות החיים בישראל מעידה אף היא על אטימותה. ברור לכל כי מי שנפגע מעיצומים אלה הם אינם אלה הקשורים במשא-ומתן אלא הציבור הרחב בישראל. נוכח פעולות אלה, לשכת המסחר תשקול שנית את חידוש עתירתה לבית הדין הארצי לעבודה".