אוגוסט השחור במלונות: ירידה של 8% לעומת אוגוסט 2013

התאחדות המלונות: "עקב 'צוק איתן' נרשם הפסד הכנסות של כ-333 מיליון שקל; למעשה, נתוני לינות התיירים היו הנמוכים מבין כל חודשי אוגוסט מאז 2002"

אוגוסט שחור במלונות: נתוני אוגוסט במלונות שפרסמה היום (ג') הלמ"ס מעידים על היקף המשבר אליו נקלעה תעשיית התיירות הישראלית בעקבות "צוק איתן".

על-פי הנתונים, במהלך חודש אוגוסט נרשמו בבתי-המלון כ-482 אלף לינות תיירים, התרסקות של 38% לעומת אשתקד; לעומת זאת, נרשמו כ-1.8 מיליון לינות ישראלים, המהווים עלייה של 6% לעומת אוגוסט אשתקד.

אולם אם מסתכלים על סך כל הלינות בבתי-המלון ברחבי הארץ, כ-2.3 מיליון לינות, עולה כי באוגוסט חלה ירידה של 8% לעומת אוגוסט 2013.

התפלגות כלל הלינות (תיירים + ישראלים) באוגוסט לפי אזורים: ירידות נרשמו בכל אזורי הארץ, למעט עליות חריגות בטבריה וסובב כנרת עם כ-282 אלף לינות (5%), בנתניה כ-71 אלף לינות (12%) ובהרצליה כ-31 אלף לינות (17%).

לעומת זאת, ירידות נרשמו במספר הלינות באילת - כ-832 אלף לינות (3%-), במערב ירושלים - כ-242 אלף לינות (26%-), בתל-אביב - כ-236 אלף (24%-), בים המלח - כ-221 אלף (4%-), בנצרת - כ-21 אלף (43%-) ובחיפה - כ-54 אלף לינות (ללא שינוי).

גם תפוסת החדרים הארצית ירדה ב-15% לעומת אוגוסט אשתקד ועמדה באוגוסט על 62%.

"יולי-אוגוסט אמורים היו להיות תקופת שיא במלונות עם צפי ל-15% גידול בלינות התיירים לעומת קיץ אשתקד. בהתאם לצפי גויס כוח-אדם, ובתי-המלון נערכו לעונת השיא. עקב 'צוק איתן' נרשמו ירידות שגרמו להפסד הכנסות של כ-333 מיליון שקל. למעשה, נתוני לינות התיירים היו הנמוכים מבין כל חודשי אוגוסט מאז 2002, שנת משבר קשה בשיא האינתיפאדה", אומר שמואל צוראל, מנכ"ל התאחדות המלונות.

עוד לדבריו, "בתחום תיירות הפנים חל גידול בלינות הישראלים בשל אירוח תושבי הדרום בבתי-המלון וריבוי המבצעים, אבל אנחנו בתוך משבר. יום אחרי סוכות יעמדו בתי-המלון בתפוסות נמוכות במיוחד. בספרי ההזמנות של בתי-המלון התמונה עגומה, והמלונאים מתקשים לעמוד בתשלומים השוטפים.

"אני קורא לממשלה ליישם ללא דיחוי את חבילת הסיוע לתיירות, ובעיקר את רכיב השיווק בתוכה, בכדי לצאת בקמפיין מקיף, שיאפשר לשרוד את התקופה הקשה הזאת ולשמור על מקום עבודתם של העובדים".