גאוות יחידה בערוץ 10

אל תחמיצו את סדרת הכתבות של אבישי בן-חיים בחדשות 10

על סדרת הכתבות של אבישי בן-חיים בחדשות 10, רביעי-חמישי בערך ב-20:45

רגע נדיר התרחש אמש (ג') באולפן חדשות ערוץ 10. תמר איש-שלום - שבדרך-כלל שומרת פאסון אפילו כשהיא מעבירה את השידור לבן זוגה, עורך חדשות החוץ נדב אייל - לא יכלה לכבוש את התרגשותה לנוכח עוד פרק בסדרת הכתבות של אבישי בן-חיים על הישראלים והאמונה באלוהים.

הציטוט שלהלן אינו מדויק, אך הוא מבטא נאמנה את רוח הדברים: "איזה כיף לעבוד במקום שבו בא מישהו ואמר 'בוא נעשה סדרת כתבות על אלוהים', ובמקום לזרוק אותו, אומרים לו 'לך ותעשה'".

אז נכון שהתלהבות שכזאת צריכה להישמר אולי מאחורי הקלעים של העשייה, אבל הי, מה כבר נשאר לאנשי החדשות המעולים של ערוץ 10 זולת גאוות היחידה?

אז אני לא מתיימר להכריע כאן בשאלה אם יש אלוהים או אין (מבחינתי הוא מתגלה בכל פעם שהקבוצה שלי מנצחת בדרבי, ומאחר שאני אוהד של הפועל חיפה, זה אומר שגם אם הוא קיים, הוא מופיע פחות מאריק איינשטיין ז"ל), אבל אני בהחלט חושב שגם אם החמצתם את הפרקים 1-3 בסדרת הכתבות המרתקת של אבישי בן-חיים, עוד לא מאוחר להצטרף לחיפושים.

את אלוהים אולי לא תמצאו, אבל בהחלט תמצאו טלוויזיה שגורמת לכם לחשוב (ובגלל זה עומדים לסגור את הערוץ, אבל זה כבר סיפור בלי אלוהים).

* ציון: 10

ספר במדבר

"כופר נפש", יום רביעי 22:00, ערוץ yes דוקו

על הסרט הזה המלצתי עת שודר לראשונה, אך מאחר שרק בשבוע שעבר הוא זכה בפרס אופיר (לסרט הביכורים הטוב ביותר), זאת הזדמנות להמליץ עליו שוב.

"מהגרי העבודה" הפכו לעצם תקועה בגרוננו עמוק כל-כך (וביתר שאת, בגרונם של תושבי דרום תל-אביב), עד שכמעט הפסקנו לראות בהם בני אדם. הסרט הזה מזכיר לכול כי לא מדובר באנשים שהגיעו לכאן בטיסה במחלקת עסקים, אלא במי שהיו נואשים עד כדי כך שחצו את המדבר, תוך שהם משמשים לעיתים בני-ערובה בידי "המתווכים" הבדואים שהיו אמורים להוליך אותם במדבר.

זה אינו סרט קל לצפייה, ובוודאי שכאשר בוחנים את מלוא ההשלכות של התופעה, צריך להישמע גם קולם של מי שמתמודדים היום עם תוצאותיה הקשות, אבל הוא מזכיר לכולנו שמדובר, קודם כל, באנשים מבקשי מקלט. עכשיו אפשר להמשיך ולהתווכח היכן צריך המקלט הזה להיות.

* ציון: 9