מועצת הכבלים לערוץ 20: אסור לכם לשדר ספורט

יו"רית המועצה, יפעת בן-חי-שגב, על כוונת הערוץ לשדר את משחקי היורוקאפ של הפועל ירושלים כדורסל: "מדובר בערוץ נישה בנושא מורשת ישראל"

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, אוסרת על ערוץ 20 לשדר את משחקי הפועל ירושלים בכדורסל, לאור כוונת הערוץ להעביר את משחקיה האירופיים של הקבוצה העונה במסגרת היורוקאפ.

ל"גלובס" נודע כי אתמול (ג') בלילה שלחה הרגולטורית הטרייה מכתב התראה ליו"ר הערוץ מוטי שקלאר, ובו היא מבהירה כי תנאי הרישיון שניתן לערוץ המוגדר כערוץ "מורשת", לא מאפשרים לו לנהוג כערוץ ברודקאסט.

"על הערוץ להימנע מלשדר משדרי ספורט או משדרים אחרים שאינם מתיישבים עם הוראות הרישיון", כתבה בן-חי-שגב לראשי הערוץ, והוסיפה כי "המועצה בראשותי תנקוט את כל האמצעים החוקיים העומדים לרשותה על מנת לדאוג ולוודא כי הוראות החוק והוראות הרישיון יקוימו".

‏על-פי מכתבה של בן-חי-שגב, "מפרסומים באמצעי התקשורת עולה כי בכוונת הערוץ הייעודי למורשת ישראל לשדר את משחקי הכדורסל של הפועל ירושלים באירופה בעונה הקרובה. הוראות הרישיון אשר הוענקו לערוץ קובעות באופן ברור כי הערוץ ישדר אך ורק שידורים העוסקים במורשת ישראל או בנושאים אחרים בראי מורשת ישראל.

‏‏"אין מדובר בערוץ מסחרי כדוגמת ערוצים 2 ו-10, אלא בערוץ נישה בנושא מורשת ישראל", המשיכה בן-חי-שגב, "ומשכך תכניו אמורים להתמקד בנושאים הנודעים באופן ישיר למורשת ישראל. יובהר כי מדינת ישראל החליטה להעניק רישיונות מיוחדים שיעסקו באותם נושאים או מגזרים בהם סברה כי קיים צורך ציבורי שאין לו מענה הולם בשידורים הקיימים...

"ככל שערוץ מבקש לשדר לקהל הרחב, הגדול והמגוון, כי אז הדרך לעשות כן היא באמצעות פנייה לקבלת רישיון על-פי חוק הרשות השנייה לה הסמכות לתת רישיונות שידור מסוג זה... לאור האמור לעיל, ככל שבכוונת הערוץ לשדר משחקי ספורט במסגרת שידוריו, אין בכך כדי להתיישב עם הוראות הרישיון".

הפועל ירושלים, שחונכת העונה את אולם הפיס ארנה החדש, שיחקה בשבוע שעבר במוקדמות היורוליג, אך הודחה מהמפעל האירופי הבכיר על-ידי קאזאן הרוסית. לפיכך, היא נשרה אל המפעל המשני, היורוקאפ - שם היא הוגרלה לבית עם פרטיזן בלגרד הסרבית, וולגוגרד (רוסיה), ריטאס וילנה (ליטא), בנביט (טורקיה) ופלוישטי (רומניה).

מערוץ 20 נמסר בתגובה: "ערוץ 20 לא אמור להיות ערוץ דתי, אלא לשקף את המתח שקיים בחברה בחברה הישראלית סביב הערכים היהודיים. ירושלים חיה יום-יום את המתח הזה ומסמלת בדיוק את כל אותם הערכים. בשל הזהות והחזון המשותפים הללו נרקם שיתוף-הפעולה בינינו, שעיקרו בייצור תכנים שנוגעים ליהדות ולישראליות.

"כחלק מהמכלול ראינו לנכון לשדר גם את משחקי הפועל ירושלים בזירה הבינלאומית. הקבוצה מקפידה לאורך שנים על מעורבות עמוקה בחיי הקהילה העירונית, ויש בכוונתנו להביא מעורבות זו אל המסך באמצעות מעטפת תכנים חברתיים העוסקים בזהות יהודית-ישראלית.

"אגב, גם קבוצות כדורסל אחרות פנו אלינו בהצעה לשדר את משחקיהן, אך סירבנו בשל חוסר זהות עם הדנ"א של ערוץ 20. בכוונתנו לדון על כך עם המועצה, ומיותר לציין שנקיים את כל הוראותיה".