6.7 מיליארד דולר בעונה: מעצמת זכויות השידור של ה-NFL

ליגת הפוטבול האריכה את אחד מהסכמי הטלוויזיה שלה, במה שצפוי להקפיץ את הכנסותיה מהתחום ליותר מפי 2 מאלו של הפרמיירליג האנגלית

אצטדיון פוטבול, NFL / צלם: רויטרס
אצטדיון פוטבול, NFL / צלם: רויטרס

ה-NFL חתמה רשמית עם ספקית שידורי הלוויין האמריקאית DirecTV על הארכת ההסכם ביניהן. כפי שכבר דווח לפני למעלה מחודש בארה"ב, חוזה הטלוויזיה החדש יכניס לליגת הפוטבול בממוצע כ-1.5 מיליארד דולר בעונה במשך שמונה שנים. ההתקשרות הנוכחית בין הצדדים, שתסתיים בסוף העונה הנוכחית, שווה כמיליארד דולר.

מדובר על עסקה לשידור משחקי יום ראשון מחוץ לשווקים המקומיים במסגרת חבילת ה-NFL Sunday Ticket ‎‏. כלומר, מי שרוכש את החבילה יכול לצפות בכל משחק פוטבול שמתקיים מחוץ לשוק המקומי בו הוא מתגורר (תושב ניו יורק לא יכול לצפות במשחקים שנערכים בניו יורק וכו').

על-פי ESPN, משמעות ההסכם החדש היא שה-NFL תגרוף בשנים הקרובות הכנסות של כ-6.7 מיליארד דולר לעונה רק מזכויות שידור. מדובר על הליגה המכניסה בעולם מהפרמטר הזה, בכל ענף ספורט כלשהוא. כהשוואה, חוזי השידורים הנוכחיים של הפרמיירליג האנגלית מוערכים ב-1.83 מיליארד ליש"ט (קרוב לכ-3 מיליארד דולר) בעונה.