"מתחת לכל סלע אני מגלה עוד עקרבים שצריך לחסל"

"ליידי גלובס": היא נלחמת בתאגידים הנצלניים ולא נרתעת למרות הקמפיין שהם מנהלים נגדה ■ מירב כהן, 31, מנכ"לית ארגון הצרכנים אמון הציבור: "לדעתי המחאה לא הסתיימה. היציאה לרחובות הייתה השלב הרומנטי, הסקסי"

מירב כהן / צילום: שי יחזקאל
מירב כהן / צילום: שי יחזקאל

"לדעתי המחאה לא הסתיימה. היציאה לרחובות הייתה השלב הרומנטי, הסקסי, כשכולנו יחד נאבקנו על מטרה אחת. השלב המעשי יותר ממושך ומלא קשיים. רבים מאוכזבים כי יש להם תחושה שכלום לא השתנה, אבל אני מרגישה שיש שינוי, שהזזנו חלק מהדברים. אחרי המחאה היה לפתע קשב אדיר, ונפתח חלון הזדמנויות שחייבים לנצל.

"חלק מההמלצות שנתנו לוועדת טרכטנברג התקבלו, אבל צריך להבין שטרכטנברג רק הגיש את ההמלצות שלו והלך. החלק הקשה הוא להפוך זאת למציאות. זה חלחל במידה מסוימת, אם כי המהפכה עוד לא קרתה".

בימים אלה מציינת כהן, 31, שנה לתפקידה כמנכ"לית ארגון הצרכנים אמון הציבור. במהלך התקופה הזו ניהלה מספר מאבקים בולטים נגד חברת החשמל, חברת אל על (במהלך צוק איתן) וחברות שיווק ישיר שונות.

אמון הציבור: "חברות פשטו רגל בגללנו"

לאחר שחתמה את הפרק הפוליטי בחייה, לפחות לעת עתה, קיבלה כהן כמה הצעות עבודה - עם משכורת חודשית נדיבה יותר מזו שהיא מקבלת באמון הציבור, 13 אלף שקל ברוטו ללא אחזקת רכב - אבל הן לא ממש משכו אותה. "כשהלכתי לפגישות במגזר העסקי הרגשתי שיש לנו שתי מדינות ישראל. מאחר שהחיים שלי מאפשרים לי לבחור מה שהכי מעניין אותי, כי אני לא רעבה ללחם ובעלי ואני מתפרנסים בצורה סבירה, החלטתי להיענות להצעה שנותנת לי הזדמנות לפעול בנושאים שחשובים לי. מתחת לכל סלע שאני מרימה אני מגלה עוד ועוד עקרבים שצריך לחסל".

*** הכתבה המלאה במגזין "ליידי גלובס" הנמכר בסטימצקי