בחודש ספטמבר בילינו עוד שעתיים וחצי על הכביש

אחרי חווית הנסיעה לעבודה בכבישים הפתוחים של ישראל באוגוסט, הגיע חודש ספטמבר נטול החגים - והחזיר אותנו למציאות הפקקים.

אחרי חווית הנסיעה לעבודה בכבישים הפתוחים של ישראל באוגוסט, הגיע חודש ספטמבר נטול החגים (למעט ראש השנה בסופו, שאינו נכלל במדד שלנו) והחזיר אותנו למציאות הפקקים. בממוצע, בשעות הבוקר (7-9) לקח לנו בספטמבר עוד 8 דקות מדי יום להגיע לעבודה. 54 דקות בממוצע 37 המסלולים שמדד וויז בודק, לעומת 46 דקות שלקח לנסוע באותם צירים חודש קודם לכן. בחישוב לפי 20 ימי עבודה כפי שהיה לנו בספטמבר, יותר משעתיים וחצי נוספות על הכביש. בשעות אחרי הצהריים (5-7) לא נמצא שינוי מהותי בין אוגוסט לספטמבר. מעניין גם לראות שממוצע הנסיעה אחרי הצהריים, 52 דקות, קרוב מאוד לממוצע זמן הנסיעה בשעות הבוקר (הפרש של 2 דקות בלבד), מה שמצביע על פקקים כמעט קבועים בשעות העומס משני עברי היום, בדרך אל העבודה ובחזרה הביתה.

15-25 דקות

ועם זאת, לא כדאי לתת לאותן 8 דקות נוספות על הכביש לבלבל אותנו. הנתון הזה נובע מהטיה כלפי מטה של הממוצע בשל הנתיבים המרוחקים יחסית, שהולכים ונפתחים ככל שהנוסע יוצא מאוחר יותר מהבית (יציאה מחיפה לתל אביב, למשל, בשעה 9 בבוקר). בטבעת הקרובה יחסית לתל אביב אפשר לראות פער של 15-25 דקות נסיעה כל בוקר לנוסעי ספטמבר לעומת נוסעי אוגוסט. בחישוב חודשי, מדובר ב"בילוי" של 5 שעות במכונית, ועד ליותר מ-8 שעות נוספות בכביש!

כך למשל, מי שיצא החודש מראש העין בבוקר לעזריאלי תל אביב הגיע בתוך יותר משעה, לעומת 36 דקות לאותה דרך בחודש אוגוסט - פער של 24 דקות.

מקדימה-צורן או מכפר סבא לתל אביב מדובר על פער של 21 דקות. בכיוון השני, למי שיצא משכונת הנשיא ברחובות או ממרכז ראשון לציון, לקח בספטמבר עוד 19 דקות להגיע לעזריאלי בתל אביב.

ואיפה בכל זאת יותר נוח לצאת עם הרכב הפרטי בספטמבר לעומת אוגוסט? ממרכז ירושלים - שאולי היה עמוס תיירים בחודשי הקיץ - ניתן היה בחודש האחרון להגיע מהר יותר לתל אביב או למודיעין הן למי שיצא בבוקר (הפרש של 1-3 דקות) והן למי שיצא אחה"צ (7 דקות), זאת לעומת חודש אוגוסט.

נסיעות בכבישים
 נסיעות בכבישים