ועד רש"ת בישיבת חירום: שוקל שביתה בנתב"ג אחרי החגים

(עדכון) - זאת אם וכאשר הממשלה תחליט לגבות מרשות שדות התעופה תמלוגים של כ-700 מיליון שקל במסגרת תקציב 2015

בית קפה בנתבג / צילום: תמר מצפי
בית קפה בנתבג / צילום: תמר מצפי

לקראת שביתה בנתב"ג אחרי החגים? ועד עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) התכנס היום (א') בצהריים לישיבת חירום, בה דן בשאלה כיצד לנהוג אם וכאשר הממשלה תחליט לגבות מרשות שדות התעופה כ-700 מיליון שקל.

בישיבה הוחלט כי בכלל תקופת החגים, ומתוך התחשבות בציבור הנוסעים, ועד עובדי רש"ת לא ינקוט צעדים ארגוניים. עם זאת, אחרי החגים, ואם הממשלה תחליט לגבות את התמלוגים, ייתכן כי הוועד יכריז על שביתה בנתב"ג.

בימים האחרונים הזהיר יו"ר הוועד, פנחס עידן, את הממשלה ממהלך של גביית מה שהוא מגדיר "מס" מרש"ת במסגרת חוק ההסדרים. הוא עושה זאת הן באמצעות כלי התקשורת והן באמצעות שליחת מכתבים לשרי האוצר והתחבורה.

היום (א'), לקראת החלטת הממשלה הצפויה בנושא ביום שלישי הקרוב, מתכנס הוועד כאמור על מנת להחליט על צעדי המחאה שיינקטו במקרה שקריאות הוועד שלא לגבות תמלוגים מרש"ת ייענו בשלילה.

עידן לא שולל אפשרות של השבתת נמל התעופה בן-גוריון, ולפני יום הכיפורים הגיש הוועד להסתדרות בקשה לסכסוך עבודה - "שיהיה מוכן למקרה שנאלץ להשבית", אמר עידן.

"מוטב ש-700 מיליון שקל ילכו לטובת האזרחים, מעמד הביניים ומטה, שנחנק מגזירות והיטלים", אומר עידן.

עוד לדבריו, "משרד האוצר שכח שמדינת ישראל היא אינה גוף שמטרתו לייצר רווח, אלא מטרתו לשרת את אזרחיה. לא רק שמשרד האוצר רוצה לקחת 700 מיליון שקל מרש"ת, גוף שמשלם מסים בגובה של מאות מיליוני שקלים בשנה למדינה ואינו נתמך על-ידה - הוא גם מייקר שירותים בסיסיים שניתנים לאזרחים. מוטב ש-700 מיליון שקל ילכו לטובת האזרחים, מעמד הביניים ומטה, שנחנק מגזירות והיטלים".

עוד לדבריו, ספר התקציב שהציג משרד האוצר טומן בחובו גזירות קשות על הציבור וגם פוגע במנועי צמיחה כמו רשות שדות התעופה. "המדינה צריכה לפעו,ל למשל, לטובת הוזלת אגרות לנוסעים כדי לחזק ענפים מחוללי הכנסה למדינה. במקום זאת, המדינה חוטאת לציבור פעמיים: היא גם משיתה עליו גזירות - וגם פוגעת בגופים רווחיים כמו רש"ת".