שכונת מגורים חדשה של 1,200 דירות במקום מחנה 80

הוועדה לדיור לאומי אישרה תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בסמוך לפרדס חנה כרכור ■ שטחי המגורים מחולקים לבנייה רוויה של בנייני מגורים בגובה של עד 7 קומות, בניינים בגובה בגובה 3 קומות ומעט יחידות דיור צמודות קרקע

דירות, נדלן, מגורים, בנייה / צלם: תמר מצפי
דירות, נדלן, מגורים, בנייה / צלם: תמר מצפי

הוועדה לדיור לאומי (וד"ל) אישרה תכנית להקמת שכונת מגורים חדשה בהיקף 1,200 יחידות דיור במקום מחנה 80, בסמוך לפרדס חנה כרכור. מחנה 80 עתיד להתפנות והכנסת התוכנית נעשתה כצעד מקדים לפינוי.

את התוכנית יזמה והגישה לוד"ל רשות מקרקעי ישראל והיא חלה על שטח של כ-300 דונם. במסגרת התוכנית מוצע לבנות 1,200 יחידות דיור לצד מבני ציבור, שטחי מסחר ושטחים פתוחים. על פי הוראות התוכנית, שטחי המגורים מחולקים לבנייה רוויה של בנייני מגורים בגובה של עד 7 קומות, בניינים בגובה בגובה 3 קומות ומעט יחידות דיור צמודות קרקע. בדומה לכל תוכנית חדשה המקודמת במוסדות התכנון בשנים האחרונות, גם תוכנית זו כוללת הוראה להקצות 25% מסך יחידות הדיור לדירות קטנות.

השכונה המתוכננת נמצאת בסמיכות לשכונות בנויות ומתוכננות של פרדס חנה-כרכור ובסמוך לכביש מספר 65 ולכביש מספר 652. עוד במסגרת התוכנית שאושרה, יפותח ציר ראשי שיחבר בין פרדס חנה לכרכור לשכונה החדשה ויכלול שטחי מסחר רחוב. התוכנית גן מסמנת מספר מתחמים ומבנים קיימים לשימור. בין היתר מדובר בשדרת עצי אקליפטוס לאורך כביש מספר 652.

ממשרד הפנים נמסר כי השכונה תפותח בשלושה שלבים בהתאם לביצוע התשתיות הנדרשות לשכונה. יו"ר הוועדה, ד"ר שוקי אמרני, ציין בישיבה כי מדובר בתכנית המהווה נדבך חשוב להמשך התפתחותה של פרדס חנה כרכור אשר מקדמת גם תוספת משמעותית של יחידות דיור באזור.