הישראלי הבכיר ב-AOL, רן הר נבו, עוזב לסטארט-אפ חדש

הר נבו כתב בבלוג שלו כי הוא מתכנן לחזור לעולם היזמות מתוך געגוע ■ "אני גאה במיוחד על כך שהקמנו בישראל מרכזי הפיתוח המעסיקים כיום כ100 איש ושותף למה שנחשב כיום מנוע צמיחה בחברה"

שנה אחרי שמונה לתפקיד נשיא חטיבת הווידיאו העולמית של תאגיד המדיה האינטרנטי AOL, רן הר נבו הודיע היום על פרישתו מהחברה. הר נבו הצטרף ל-AOL לאחר שחברת 5min, שניהל והיה מבין מייסדיה לצד חנן לשובר וטל סימנטוב, נמכרה ב-50-60 מיליון דולר ב-2010 לחברת האינטרנט האמריקאית. הר נבו ניהל וקידם את פעילות הווידיאו אונליין של AOL, שהפכה בשנים האחרונות לאחד ממנועי הצמיחה של החברה.

הר נבו כתב בבלוג שלו כי הוא מתכנן לחזור לעולם היזמות מתוך געגוע, אך מספר גורמים בתעשייה תהו היום מדוע החליט לעזוב עמדה בכירה ונחשבת בחברת אינטרנט גדולה. עם זאת, יש לא מעט יזמים שכבר מכרו חברות, הצטרפו לתאגידים ואז החליטו לעזוב לאור השינוי המהותי בהתנהלות ובתרבות הארגונית של עבודה בתוך תאגיד לעומת עבודה בסטארט-אפ.

לפני כשנה הודיעה AOL על הקמת חטיבה גלובלית לתחום הווידיאו, שבראשה עמד הר נבו. החטיבה אחראית על תחום הווידיאו בנציגויות AOL השונות ברחבי העולם. קודם לכן, כיהן הר נבו כסמנכ"ל בכיר בתחום הווידיאו וכעת יתווה את האסטרטגיה של החטיבה והטמעתה בחברה העולמית.

הר נבו מסיים את תפקידו בימים אלה וימשיך לכהן בחודשים הקרובים יחד עם טל סימנטוב בתפקיד מפיק אחראי של הסדרה "מחוברים" ארה"ב, שסימנה את כניסתה של AOL לתחום הסדרות הארוכות.

בתגובה רשמית אמר הר נבו כי "אלה היו שמונה שנים מדהימות, שבהן הייתי שותף לבנייתו של ענף הווידיאו אונליין בארה"ב. הקמת סטארט-אפ ומכירתו ארבע שנים אחרי זה לגוף שאפשר לי ליישם במלוא הכוח את החזון שעמד לנגד עינינו בתחילת הדרך הייתה ההתנסות המקצועית הטובה ביותר שיכולתי לייחל לעצמי וכעת אני מרגיש צורך לחזור למקום היזמי שממנו התחלתי. אני גאה במיוחד על כך שהקמנו בישראל מרכזי הפיתוח המעסיקים כיום כ100 איש ושותף למה שנחשב כיום מנוע צמיחה בחברה". את מרכז הפיתוח בישראל מנהל חנן לשובר, ממייסדי 5min, שימשיך בתפקידו.

טים ארמסטרונג, מנכ"ל AOL , ציין כי "לרן וצוותו תרומה משמעותית בהפיכתה שלAOL לאחת משלושת שחקניות הוידאו המובילות".