בעקבות "עולים לברלין": גל קבוצות הגירה של ישראלים בפייסבוק

קבוצות בפייסבוק קוראות להגירה לקנדה, ארה"ב, שווייץ, ניו-זילנד ועוד ■ מנהל קבוצת "עולים לברלין" טוען: פניתי למרקל שתיתן לישראלים 25 אלף ויזות עבודה

פייסבוק / צלם: רויטרס
פייסבוק / צלם: רויטרס

קבוצת הפייסבוק "עולים לברלין" שהציתה מחדש את הדיון הציבורי על יוקר המחיה בישראל, גררה בעקבותיה גל חדש של קבוצות בפייסבוק המעודדות ישראלים להגר לחו"ל כדי להימלט מיוקר המחיה - "עולים לקנדה", "עולים למיאמי", "עולים לניו-יורק" וכמו כן למקומות נוספים כגון לוס אנג'לס, שווייץ, פריז, פראג, ניו-זילנד ועוד.

המנהל האנונימי של קבוצת "עולים לברלין" ממשיך גם בימים האחרונים לכתוב סטטוסים הקוראים להגירת ישראלים לברלין ואף טוען כי פנה לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל בבקשה להעניק לישראלים 25 אלף ויזות עבודה. לפני יומיים הוא הלל את מחאת ברלין וקרא לארגן כנס של מהגרים לחו"ל בתל-אביב. הוא אף קרא לפתוח קבוצות שונות של הגירת ישראלים בפייסבוק - מה שאכן קרה.

"בואו בהמוניכם", הוא כתב, "יחד נעלה לברלין 300,000 ישראלים. מזל טוב לממשלת ישראל, ניצחת את הדור שלנו. אנחנו זזים. נא להזמין את כל החברים שלכם לאירוע. די ליוקר המחיה. נתראה בכיכר רבין!! ואחר-כך בברלין!!!".

מנהל הקבוצה פרסם גם בית-ספר בברלין ללימוד השפה הגרמנית וטוען כי בית-הספר הזה מעניק את "המחיר הטוב ביותר".

בסטטוס מאתמול (ה') הוא כותב: "איזו תעודת עוני זו לממשלת ישראל. מעל 9,300 בקשות של ישראלים שמעוניינים לעזוב את הארץ במיידי כבר הגיעו למערכת שלנו. אנשים שלא יכולים לקנות בית גם אם יעבדו 35 שנה, אנשים שחוסכים במשך יותר מ-15 שנה רק לסכום התחלתי לקניית דירה, כאלה שנאבקים במשכנתא. צעירים, סטודנטים, משווקים, מהנדסים, גננות, בני 14, שוטרים, שמיניסטים, קצינים בצה"ל שפונים אלינו ומבקשים שלא נחשוף את שמם אבל מתים כבר לעוף מכאן למקום שאפשר לקנות בו בית או להיכנס לסופר בלי להישחט".

תגובות הגולשים מעורבות. בעוד יש מי שמשבח אותו על הפעילות - אחרים ניאצו וכתבו תגובות כגון "נפולת של נמושות".