שוק המט"ח: הדולר התחזק ב-0.16%, האירו עלה ב-0.3%

הדולר נקבע בעלייה של כ-0.2% לרמה של 3.743 שקלים לאחר שמוקדם יותר נחלש ל-3.72 שקלים, והאירו היציג נקבע ברמה של 4.749 שקלים

ין יפני ודולר אמריקני / צילום: רויטרס
ין יפני ודולר אמריקני / צילום: רויטרס

שינוי כיוון במסחר במט"ח. השקל נסחר כעת (ג') תוך החלשות מול המטבעות המרכזיים לאחר שבבוקר התחזק מול הדולר. הדולר היציג נקבע בעלייה של כ-0.2% לרמה של 3.743 שקלים לאחר שמוקדם יותר נחלש ל-3.72 שקלים, והאירו היציג נקבע ברמה של 4.749 שקלים.

בעולם נסחר האירו סביב 1.269 דולרים לאירו.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים מימון ומט"ח, מציין כי "על רקע החשש מהתפשטות מגיפת האבולה בארה"ב והירידות בשווקים הפיננסים משקיעים מעדיפים להקטין את החשיפה לדולר, מהלך שגרם להיחלשות הדולר אל מול המטבעות המרכזיים. התייצבות הדולר ברמות השפל עשויה לאותת לשווקים על פוטנציאל תיקון שערים. להערכתנו מהלך של תיקון שערים אל מול הדולר בזירה הגלובלית צפוי להקרין גם על הזירה המקומית, אולם כל זמן שהדולר ממשיך להיסחר מעל התחום של 3.58-3.62 המגמה הפרו דולרית ממשיכה לתמוך בפיחות השקל אף אל עבר רמות קיצון חדשות".

בשיחה עם "גלובס" אומר צחי ליבוביץ', מנהל השקעות ראשי באימפקט, כי "למרות הפיחות המבורך שחל בתקופה האחרונה, אליו ציפו בבנק ישראל תקופה ארוכה ואף פעלו בכיוון, יצטרכו להינקט צעדים מוניטריים נוספים כדי לתמוך בכלכלה הישראלית שנכנסה לתהליך של האטה".

"כלי הריבית, אשר לאחר הורדה נוספת יגיע לכלל מיצוי, איננו הכלי המוניטרי היחיד העומד לרשות בנק ישראל. לכן גם לאחר הורדה אפשרית של הריבית לאפס יוותרו בידי בנק ישראל אפשרויות נוספות לפעול דרכן במידת הצורך. באירופה ננקטת כיום מדיניות מוניטרית מרחיבה ואילו בארה"ב הסתיים תהליך ההרחבה הכמותית וננקטת כיום פעילות בעלת אופי מצמצם ביחס למה שהיה עד היום". (לכתבה המלאה)

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital: "הימים התנודתיים במלחמת המטבעות העולמית, מקבלים חותמת בוויעדת קרן המטבע והבנקים המרכזיים בוושינגטון. קרן המטבע חותכת את תחזיות הצמיחה שלה בפעם השלישית השנה, כאשר החששות מופנים בעיקר לאירופה. עובדה זו מאשרת את הסנטימנט הדובי שלנו על היורו. מצד שני, נקודת האור היחידה בוועידה, הייתה ארה"ב וכלכלתה המשתפרת. השקל ממשיך את מגמתו והיעד הראשון שלו הושג (3.72) השבוע. כאשר יעד האינפלציה נותר גבוה מהמצב הנוכחי בשוק, אין שום סיבה שבנק ישראל לא ימשיך ויתמוך בפיחות של המטבע המקומי. ד"ר פלוג גם הוסיפה ורמזה שקיימת אפשרות להורדה נוספת של הריבית, מה שמחזק את הכיוון הכללי של הצמד דולר-שקל. הזינוק המטאורי יימשך והיעד הבא שלנו היא רמת ההתנגדות 3.8".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "למרות הפתיחה השלילית של הדולר בעולם, הדולר-שקל ממשיך לטפס מעלה ולשבור שיאים חדשים. הדולר-שקל כבר הצליח ביממה האחרונה לטפס מעל השיא של השבוע שעבר ופרץ מעל 3.74. בעוד בעולם אנחנו רואים מימושי רווחים במסחר של הדולר למול הין, האירו והדולר האוסטרלי, הספקולנטים בזירת המט"ח המקומי מרגישים שהמומנטום לא הגיע לכדי מיצוי. רמת ההתנגדות הבאה ניצבת ב-3.75, וזה יהיה מבחן נוסף לסוחרי הלונג".

"אף על פי כן, אם נראה את המשך הנסיגה של הדולר בעולם, הדבר צפוי לגרור גם את הדולר-שקל מטה. כמו כן, יש לציין שנפחי המסחר אמש בשוק המט"ח היו דלילים למדי והיום נוכל לקבל אומדן טוב יותר לגבי כיוון הרוח במסחר בדולר בעולם. הטריגר העיקרי לנסיגה של הדולר בעולם בימים האחרונים הינו החשש כי ההרעה בצמיחה הגלובלית, בעיקר באירופה ובסין, תגרום לבנק הפדרלי לדחות את תחילת סבב העלאות הריבית".