כרטיסים למשחקי פרמיירליג: עסק לעשירים בלבד

דוח של ה-BBC חושף: למרות מחאות האוהדים, מאז 2011 זינקו מחירי הכרטיסים לליגה האנגלית ב-13% ■ ארסנל ממשיכה להיות הקבוצה היקרה ביותר

אוהדי ארסנל / צלם: רויטרס
אוהדי ארסנל / צלם: רויטרס

מחירי הכרטיסים למשחקי הפרמיירליג ממשיכים להרקיע שחקים גם בעונת 2014/15: ממוצע המחירים שדורשים 20 המועדונים בליגה האנגלית, עבור הכרטיסים הזולים ביותר שלהם - על 21.49 ליש"ט (כ-34.1 דולר). כך מפרסמת רשת BBC בדוח מחירי הכדורגל השנתי שלה. מדובר על עלייה של 4.4% לעומת עונת 2013/14, הגבוהה ביותר מפי שלושה מהאינפלציה, שעמדה ב-12 החודשים האחרונים על 1.2%.

מאז שנת 2011, צמח המחיר הממוצע של הכרטיסים הזולים ביותר שמוכרות קבוצות הפרמיירליג ב-13%. זאת על-אף מחאות אוהדים רבות שקמו בשנים האחרונות באנגליה סביב סוגיית המחירים למשחקים.

צ'לסי מוכרת כרטיסים במינימום של 50 ליש"ט - יותר מכל קבוצה אחרת באנגליה. יריבתה הלונדונית, ארסנל, מפיצה כרטיסים במחירי המקסימום הכי גבוהים - 97 ליש"ט (יש לציין כי מדובר על פיחות של 29 ליש"ט ביחס לכרטיס הכי יקר שמכרו "התותחנים" בעונה הקודמת).

אצטדיון "האמירייטס" של ארסנל נשאר גם המקום הכי יקר לרכוש אליו מנוי שנתי: המחירים מתחילים ב-1,014 ליש"ט. כהשוואה, 17 קבוצות אחרות באנגליה לא מגיעות לסכום הזה אפילו עבור המנוי היקר ביותר שלהן. באופן מפתיע, המנוי הכי זול בפרמיירליג משווק על-ידי האלופה מנצ'סטר סיטי: 299 ליש"ט בלבד.

אגב, בדוח של ה-BBC מצוינים גם מחירי רכישה של חולצות המשחק הרשמיות ("רפליקות") של המועדונים. מנצ'סטר יונייטד וסיטי גובות את הסכום הגבוה ביותר מבין קבוצות הפרמיירליג - 55 ליש"ט לחולצה. ה"רפליקה" הכי זולה היא של האל סיטי - 39.99 ליש"ט.