הגולש שכינה את מירי רגב "זונה" תובע אותה ב-330 אלף שקל

גילי גולן: מירי רגב חשפה את כתובתי בפייסבוק - ומאז אני חשוף לאיומים והטרדות

מירי רגב / צילום: איל יצהר
מירי רגב / צילום: איל יצהר

"ח"כ מירי רגב, שבעבר שילבה המונים ברחובות ערי ישראל, התרשלה שעה שפרסמה את כתובת מגוריו של גילי גולן בעמוד הפייסבוק שלה, ועם חשיפת כתובתו הפכו חייו לחלום בלהות" - כך טוען גולן בתביעה בסך 330 אלף שקל שהגיש היום (א') נגד רגב לבימ"ש השלום בחיפה, בתגובה לתביעת לשון הרע שהגישה נגדו רגב לאחר שגולן קילל אותה בפייסבוק.

באמצעות עוה"ד אורון שוורץ, יוגב נרקיס ודורית בלר דה-בר, טוען גולן כי בעקבות הפרסום בעניינו הוא נאלץ להימלט מדירתו, להיעזר במאבטח ו"גם כיום הוא ממשיך להביט מאחורי כתפו באימה". עוד כתב גולן כי בעקבות הפרסומים הוא החל לקבל מכתבי איומים. "רגב בחרה בדרך של ניהול תביעת השתקה קלאסית - הטלת מורא, התעמרות בחופש הביטוי מידי מי שאמון על חופש זה בבית המחוקקים, ומי שבחופש הביטוי וחסינות פרלמנטרית שימשוה לא אחת לשיסוי באחר, לביזוי השונה והזר ולא אחת לשלהוב המונים באמצעות שפה המונית, מתלהמת, נמוכה", נכתב בתביעה.

לדברי גולן, כל זאת עשתה רגב "מתוך אינטרסים פוליטיים, אלקטורליים ופופוליסטיים". לדבריו, "אין תביעה שכנגד זו הגנתו של התובע בלבד, אלא של הציבור בישראל כולו מפני אימת השלטון המבקש במשב רוח רעה להשתיק, לשתק, להטיל אימה, כביכול באמצעות הנתיב הלגיטימי הכרוך בתביעה משפטית". לדברי גולן, "אמצעי זה, בידיו של פרלמנטרית חרוצה ונמרצת כרגב, עשוי להפוך לכלי כוחני בעל השלכות רוחביות עגומות".

תחילת הפרשה בבעיצומו של מבצע "צוק איתן ברצועת עזה, כתבה ח"כ רגב סטטוס בדף הפייסבוק שלה, שבו היא הגיבה לדברים שאמר נשיא המדינה היוצא שמעון פרס ש"המבצע של צה"ל מיצה את עצמו". רגב כתבה כי היא סבורה כי פרס הוא זה שמיצה את עצמו. הדברים של רגב כנראה עצבנו גולש בשם גילי גולן, שהגיב לה בפייסבוק וקילל אותה.

רגב לא נשארה חייבת ומיד הגישה תלונה במשטרה ובהמשך הגישה נגדו תביעה. בתביעה היא טוענת שגולן "ניצל את רשת האינטרנט ואת היקף הפרסום העצום, הארצי והעולמי שהיא מאפשרת לגולשים בה, לשם ביצוע עוולה לפי חוק איסור לשון הרע בכוונה לפגוע בה, כאשר הוא מכפיש אותה ומלבין את פניה ברבים, תוך שהוא מטיח בה האשמות חסרות בסיס המלוות בדברי עלבון מבזים כלפיה שיש בהם משום פגיעה בכבודה ובמעמדה, בלשון המעטה בלבד". רגב תובעת אף היא פיצוי בגובה 330 אלף שקל מגולן.

גולן כתב בזמנו בעמוד הפייסבוק שלו, כי הוא "נעלב בשמו של פרס" מהדברים שכתבה רגב ולכן כתב לה את הדברים החריפים. לדבריו, הוא אמר לחוקר כי "מירי רגב העליבה את שמעון פרס ברבים, ואמרה ש'זמנו עבר', ועל כן קראתי לה זו**. אני לא חוזר בי ואני עומד מאחורי הדברים שאמרתי ב-100%".