איחרתם לשלם על נסיעה בכביש 6? הקנס יופחת

תעריפי החיוב על פיגור בתשלום ל"דרך ארץ" יופחתו בשיעור ממוצע של עד 40%

בשורה לבעלי החוב לכביש 6: תעריפי החיוב עבור פיגור בתשלום אגרת הנסיעה בכביש יופחתו בשיעור ממוצע של עד 40% - כך במסגרת תקנות חדשות עליהן חתמו שר האוצר, יאיר לפיד, ושר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ. התקנות ייכנסו לתוקף עם פרסומן ברשומות.

גובה הקנסות המתווספים לתעריפי התשלום הקבועים עבור המקטעים בכביש היה עד כה מוקד לתלונות צרכנים רבות: הקנסות הוזנקו באופן חד כלפי מעלה, בתוך תקופה קצרה.

על-פי התעריפים החדשים, בשל אי-פירעון חשבון ראשוני, יחויב הנהג בסכום של 14.16 שקל, לעומת 18.88 שקל כיום. כאשר קיים חשבון נוסף ראשון שלא שולם, תעריף החיוב יעמוד על 20.06 שקל, במקום 38.94 שקלים כיום. כאשר קיימות שתי חשבוניות או יותר שלא שולמו במועד, יעמוד תעריף החיוב על 40.12 שקל, לעומת 80.24 שקל כיום.

בשנה האחרונה חלפו בכביש 6 כ-190 אלף כלי רכב ביממה, ומספר המנויים הגיע למיליון ו-450 אלף כלי רכב. 85% מהנסיעות בכביש מתבצעות על-ידי המנויים.

מנתוני חברת דרך ארץ עולה כי בשנים האחרונות פחת מספר הנהגים שלא שילמו במועד את אגרת הנסיעה בכביש, וכיום הוא עומד על כאחוז אחד בלבד ממספר המשתמשים בכביש. גם מספר הפניות לוועדת הערר פחת משמעותית בתקופה זו.

שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כץ, ציין כי הוזלת תעריפי החיוב בכביש 6 מבוצעת במסגרת השיפורים הרבים שבוצעו לאחרונה בכביש חוצה ישראל, ובכללם הוספת נתיב שלישי ברוב הקטעים של הכביש; השלמת שני כבישי רוחב נוספים - כביש 7 וכביש 9' וביצוע שיפורים בטיחותיים שיאפשרו בקרוב להעלות את מהירות הנסיעה המרבית המותרת בכביש ל-120 קמ"ש.

לדבריו, ב-5 השנים האחרונות העבירה חברת דרך ארץ תמלוגים למדינה בהיקף של יותר מ-150 מיליון שקל.