באומן-בר-ריבנאי מקבל דריסת רגל בתקציב גוגל ישראל

המשרד יעלה קמפיין אוף-ליין לקידום אירוע מכירות מקומי בסגנון סייבר מאנדיי

יוסי לובטון / צילום: איל יצהר
יוסי לובטון / צילום: איל יצהר

באומן-בר-ריבנאי מקבל דריסת רגל בתקציב הפרסום של גוגל בישראל: ל"גלובס" נודע כי המשרד, בראשות יוסי לובטון, יטפל בתקציב האוף-ליין של החברה שיתמקד בקידום אירוע מכירות מקומי דוגמת הסייבר מאנדיי (Cyber Monday) - יום הקניות הגדול באינטרנט.

זו הפעם הראשונה שגוגל תעלה קמפיין רחב-היקף מחוץ לרשת, שיכלול מספר אמצעי מדיה. לפני שנים ספורות אמנם נעשה קמפיין שילוט, אך הוא היה מצומצם וללא השקעה גדולה. הפעם מדובר בסרטון פרסומת שצולם בימים האחרונים מתוך כוונה להגיע לטלוויזיה.

כפי שנחשף ב"גלובס", גוגל ישראל, בראשות מאיר ברנד, מקדמת בימים אלה מהלך שיאגד כמה מהשחקניות המובילות בתחום המסחר המקוון בישראל, לקראת השקתו של מבצע מכירות אינטרנטי שיתפרס על פני יומיים ב-11-12 בנובמבר.

במבצע המכירות, שיאפשר רכישת מוצרים בהנחות משמעותיות, צפויים לקחת חלק מותגים כמו קסטרו, שהשיקה לפני כשנה וחצי אתר מכירות אינטרנטי; אתר BUY2, שמאגד בתוכו עשרות מוצרים וספקים, אתר Bela, שמאפשר רכישת מוצרי פארם ועוד.

לצורך פרויקט המכירות גוגל תקים פורטל מיוחד שיאגד את כל המשתתפים במבצע המכירות האינטרנטי תחת קורת-גג אחת, ושצפוי לקדם מבצעים שונים. אם המהלך יישא פירות, בגוגל ישראל מתכוונים להפוך את מבצע המכירות לאירוע שנתי.

יש לציין כי חלק ניכר מהפעילות הפרסומית של גוגל נחשבת לפעילות B2B (ביזנס טו ביזנס), ולכן החברה התקשרה עד עתה עם משרד הפרסום LEAD, שבעליה רמי יהודיחא נחשב לאחד הפרסומאים הוותיקים והמנוסים בתחום זה.

התופעה מתחזקת מדי שנה

סייבר מאנדיי הוא יום קניות מיוחד באונליין, שמתרחש לאחר סוף השבוע של ה-Black Friday, שהוא חלק ממסורת הקניות האמריקאית, ובמסגרתו חנויות פותחות את שעריהן בשעות הבוקר המוקדמות עם מבצעים אטרקטיביים במיוחד. יום זה נחשב ליום קניות גדול שאליו מתכוננים צרכנים אמריקאים בקפידה.

בשנים האחרונות החל להתברר כי לתופעה זו יש השלכות גם על המסחר המקוון, וביום שני שאחרי סוף השבוע הסוער נרשמות קניות מוגברות באתרי הסחר על-ידי אנשים שלא הספיקו להגיע לחנויות, לא רצו להירמס בצפיפות או נמצאים בארץ אחרת.

כך נולד יום קניות חדש - הסייבר מאנדיי. עם השנים והעלייה התלולה בהיקף הקניות אונליין, גדל הסייבר מאנדיי בכל שנה בעשרות אחוזים, ובשנה שעברה נרשם המהפך - כשהסייבר מנדיי עקף את Black Friday כיום הקמעונאי הרווחי ביותר בכל הזמנים.