קונים קפוצ'ון? 35 שקל בחנות פרטית, 150 שקל ב-S.wear

עם רדת הגשמים הראשונים, אצו רצו ההורים להצטייד בקפוצ'ונים לילדים ■ בדיקה ברשתות האופנה מגלה טווח מחירים רחב, אך מי שרוצה לצייד כמה ילדים בכמה פריטים, יוכל לחסוך אם יקנה ברשתות המוזלות ובחנויות הפרטיות

קפוצ'ון / צילום: דקלה אכשטיין
קפוצ'ון / צילום: דקלה אכשטיין

אחת לשנה זה קורה: בהינתן האות, נוחת החורף בהפתעה כמעט מוחלטת - וההורים נוהרים לחנויות ל"השלמת ציוד" מאולצת של פריטי בסיס חסרים בארון. קפוצ'ון, למשל, הוא בדיוק הפריט המתבקש בעונת המעבר, בימים בהם חוסר ההתאמה בין האופן בו הלבשת את הילד לבין התפתחויות האטמוספריות במהלך היום עשוי להיות משווע.

אלא שסיבוב מהיר בין רשתות האופנה מגלה פערי ענק במחיר - עד פי שלושה במחירי פריט החובה הזה לילדים. אם ברשתות כמו תמנון ופוקס תשלמו עליו 50 שקל, ב-S.wear יזנק המחיר לכ-150 שקל - פי שלושה.

ומה קורה בשאר הרשתות? בסולוג מצאנו קפוצ'ונים ב-110 שקל; בהודי'ס - 100 שקל; בגולף - 80 שקל; בדלתא מחיר זהה; ובקסטרו קידס 60 שקל.

הנחה? רק בקניית כמה פריטים

המחיר הרשמי אינו בהכרח הסופי: מבצעי כמות עשויים כאמור להפחית את העלות משמעותית - לעיתים כהנחה על פריט נוסף, ולעיתים במבצעים דוגמת "3 ב-100". בדלתא, למשל, נמכר פריט שני ב-50% - מה שמוריד את המחיר ל-60 שקל ברכישת שני פריטים.

ברשת פוקס מוצע מבצע של 3 קפוצ'ונים ב-120 שקל. לעתים ההנחות כלליות יותר, ולא תמיד הן מופנות לכלל הקונים אלא רק לחברי מועדון.

מוטב לשים לב אם המבצע מאלץ אתכם לקנות פריטים מיותרים, או לחילופין מספק הנחה מזערית שבשבילה לא שווה להוציא יותר מכפי שתכננתם על פריט אחד.

תמיד כדאי בכל זאת לשקול את החלופות בחוץ, כשהפערים הקיימים מראש עשויים להתקזז עם החיסכון במסגרת המבצע.

חנויות פרטיות ורשתות זולות

מול הרשתות הממותגות, חשוב לזכור את האלטרנטיבות השונות: החל ברשתות הזולות, דוגמת "זברה", "תפוז", "יפי'ז" מבית רמי לוי וסלקשיין, שבהן מצאנו מחירים הנעים סביב 30-40 שקל, ולעתים אף פחות (כמו מבצע לחברי מועדון רשת סלקשיין - 4 ב-100), ועד חנויות שכונתיות פרטיות ובזארים נקודתיים, המציעים גם הם לא אחת מחירים תחרותיים באותו קנה-מידה.

אלטרנטיבה אחרת היא באתרי אינטרנט: דוגמה אחת שבדקנו הוא אתר "תלבושת", שם מחירו המקורי של קפוצ'ון לא בהכרח נמוך - 100 שקל - אולם ברכישת כמות, במחיר יורד ל-3 ב-140 שקל (47 שקל ליחידה).

בני-הנוער זקוקים למידות מבוגרים

ההוצאה הגבוהה יותר היא זו של הורים לתלמידי חטיבות הביניים והתיכונים, הזקוקים לתלבושת אחידה במידות שכבר אינן מידות ילדים. מרגע שבמקום לקנות מידה 16 או 18 צריכים בני-הנוער לקנות את המידות המיועדות למבוגרים (0-4 או XS-XL), מזנקת גם ההוצאה.

כך, למשל, עולה קפוצ'ון במידה 0 ברשת S.wear כ-180 שקל, כך שמי שיבחר לקנות יוציא כ-1,000 שקל עבור 4 פריטים בלבד. גם בפוקס המחיר למבוגרים מזנק משמעותית. קפוצ'ון לגברים עולה שם כ-150 שקל.

ומה עם האיכות?

האם המחירים משקפים שינויים באיכות - או שמדובר בעיקר בעניין של מיתוג? התחושה הכללית מהבדיקה בחנויות, ממישוש הבדים ומהצצה מקרוב - היא שלא בהכרח מדובר בקשר ישיר, וגם חנויות שמוכרות במחיר מוזל עשויות בהחלט להציע תמורה טובה למחיר. מנגד, לעתים מדובר בבדים דקים במיוחד שאינם בהכרח נותנים מענה אופטימלי כבגד מחמם.

"איכות המוצר יכולה לבוא לידי ביטוי בכמה פרמטרים", אומרת אני פרידמן, יועצת תדמית ואופנה. "ראשית יש חשיבות להרכב הבד - למשל בד פוטר שהרכבו 80% כותנה ו-20% פוליאסטר (בגלל אחוז גבוה של סיבי הכותנה) יהיה נעים יותר מבד שרובו סינטטי וגם מתאים יותר לאקלים הישראלי - בד נושם. הרכב בד זה יקר הרבה יותר מהרכב בד פוטר שעשוי מ-65% פוליאסטר ו-35% כותנה, למשל, וכתוצאה מאיכות ירודה יותר של סיבים יש לבד נטייה לגרום להיווצרות הכדורים הקטנים שאנו מכירים. גם תהליכי אשפרה, לקיבוע ממדים כדי שהבד לא יתכווץ למשל, הם יקרים.

"חשיבות נוספת יש למשקל הבד ולצפיפות הסריגה - בד דק זול יותר מבד שמשקלו גבוה יותר בסריגה צפופה יותר, וגם רמת הגירוד הפנימי שונה. רמת הגימורים והשקעה בפריטים, כמו רוכסנים איכותיים, דפוסים ורקמות, גם משפיעים על המחיר".

פרידמן מציינת כי מוצרים המיובאים מטורקיה נחשבים לרוב איכותיים יותר ממוצרים המיובאים מסין. אולם מעל כל אלה, היא מזכירה, מהדהד ערך המותג: "ברור שערך חוזק המותג משקף את רמת המחיר הגבוה יחסית, שכן חלק מהמותגים החזקים והנתפסים ככאלה משקיעים בפרסום, במבצעי שיווק ובכוח-אדם רבים יותר. כתוצאה מכך הוצאות התפעול, השיווק והפרסום גבוהות יותר ומעמיסות על מחירי הצרכן" - גם ללא קשר ישיר לאיכות הבגד.

קפוצ'ון
 קפוצ'ון