מסתמן: ועדת הכנסת תדון במע"מ 0% בשבוע הבא

הסכמת האופוזיציה הושגה לאחר שהוסכם כי בכירי האוצר יגיעו לוועדת הכספים כדי לענות על שאלות ■ המשמעות - אור ירוק מראש הממשלה נתניהו ■ באוצר מקווים כי החוק יעלה להצבעה במליאה בסוף נובמבר

יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור
יאיר לפיד / צילום: אוריה תדמור

לאחר פסק זמן בדיונים על מע"מ אפס בוועדת הכספים בשל הצורך באישור ועדת הכנסת בנושאים שהוגדרו נושאים חדשים מסתמן כעת שוועדת הכנסת תתכנס למטרה זו בשבוע הבא, כך נודע ל"גלובס". המשמעות - אור ירוק לתוכנית מראש הממשלה בנימין נתניהו.

כזכור, הדיון האחרון שהתקיים בהצעת החוק למע"מ בשיעור 0% על דירות מגורים לזכאים היה באמצע חודש ספטמבר אז הסכימו חברי הכנסת מהאופוזיציה, בראשם חברי הכנסת החרדים, לסיים את מירוץ ההתנגדויות וההסתייגויות שהגישו נגד החוק שעיכב את אישורו במשך שבועות ארוכים.

הסכמת חברי האופוזיציה לסיים את הפיליבסטר ולקיים את כל ההצבעות על ההסתייגויות הושגה לאחר שהוסכם כי לאחר שוועדת הכנסת תאשר את הנושאים החדשים יגיעו בכירי האוצר לוועדת הכספים כדי לענות על שאלות הנוגעות בין היתר לתקציב החוק כמו גם לסוגיות נוספות.

נציין כי לאחר סיום הדיון בוועדת הכנסת בראשה עומד חבר הכנסת יריב לוין, יחזור הדיון לוועדת הכספים בראשותו של ח"כ ניסן סלומינסקי שעוד צריכה לאשר את החוק לקריאה שניה ושלישית במליאה. באוצר מקווים כי החוק יעלה לאישור במליאת הכנסת עם תחילת מושב החורף בסוף חודש נובמבר הקרוב.