סוני פיקצ'רס רוכשת 50% מערוצי הטלנובלות של דורי מדיה

ענקית התוכן תרכוש מחצית מחלקה של דורי בדורי מדיה אות, 50% מהפעלת ערוץ Baby TV באינדונזיה ו-50% מערוצי ויוה בישראל ושירות ה-FVOD המקוון ■ עפ"י ההערכות, שווי העסקה עומד על עשרות מיליוני שקלים

נדב פלטי / צילום: איל יצהר
נדב פלטי / צילום: איל יצהר

הבעת אמון בשוק התוכן הישראלי: סוני פיקצ'רס טלוויז'ן תהפוך לשותפה שווה בחלק ניכר מהפעילות של חברת דורי מדיה. במסגרת זו תרכוש סוני מחצית מחלקה של דורי מדיה בחברת דורי מדיה אות, 50% מהפעלת ערוץ Baby TV באינדונזיה ו-50% מערוצי ויוה בישראל ושירות ה-FVOD המקוון ויוה וואלה הפועל באמצעות אתר וואלה. על-פי ההערכות,שווי העסקה עומד על עשרות מיליוני שקלים.

סוני פיקצ'רס טלוויז'ן היא חברה-בת של סוני אנטרטיינמנט קומפני ואחת מספקיות התוכן המובילות בתעשיית הטלוויזיה. החברה מפיקה ומפיצה תוכן ומחזיקה בבעלותה את אחת הספריות הגדולות בעולם של סרטי קולנוע, תוכניות טלוויזיה ופורמטים. לחברה יש 18 חברות הפקה בבעלות מלאה או חלקית ב-12 מדינות מחוץ לארה"ב ומשרדים ב-31 מדינות.

תיק רשתות הטלוויזיה של סוני פיקצ'רז טלוויז'ן בעולם כולל 126 ערוצים הניתנים לצפייה ב-168 מדינות ומגיעים לקהל של יותר מ-980 מיליון משקי-בית בעולם. בנוסף, סוני פיקצ'רז טלוויז'ן יוצרת תכנים מקוריים עבור אתר הווידיאו האיכותי של סוני פוקצ'רז אנטרטיינמנט באינטרנט - Crackle.

חברת דורי מדיה היא קבוצה בינלאומית של חברות תקשורת הפועלות בישראל, בשווייץ, בארגנטינה ובארה"ב. הקבוצה מייצרת ומפיצה טלוויזיה ותוכן ניו-מדיה, משדרת ערוצי טלוויזיה שונים ומפעילה אתרי אינטרנט וידיאו תוכן. הקבוצה מחזיקה בכ-6,000 שעות טלוויזיה, יותר מ-5,000 קליפים באורך 3 דקות, 120-9 webisodes דקות וסביב 556 פרקים סלולריים באורך 1-5 דקות של טלנובלות וסדרות יומיות שהיא מוכרת למגוון רחב של קהלים בלמעלה מ-100 מדינות.

דורי מדיה היא הבעלים והמפעילה של שני ערוצי טלנובלות, ויוה ו-ויוה פלוס, המשודרות בכל פלטפורמות מרובות הערוצים הישראליים ובאמצעות אתר האינטרנט של מיתוג המשותף מציע טלנובלות לגולשים ישראליים באמצעות Walla.com. דורי מדיה פארן ודורי מדיה דרסט מפיקות דרמות יומיות לשוק הישראלי ובינלאומי.

דורי מדיה קונטנידוס מייצר בארגנטינה. דורי ניו-מדיה מפיצה מפתחת ומייצרת פורמטים המותאמים במיוחד עבור האינטרנט ופלטפורמות סלולריות, ומביאה הזדמנויות חדשות מופעלות על-ידי הטכנולוגיות החדשות. חברת דורי מדיה ספייק מייצרת ומפעילה את ערוצי סרטים העיקריים בפלטפורמה הישראלית לטלוויזיה בכבלים וערוצי בידור כלליים בכל פלטפורמות טלוויזיה רב-ערוצית בישראל. באינדונזיה, החברה פועלת בשיתוף עם Sony ערוץ Vision 2 שמוקדש לטלנובלות וערוץ Baby TV Vision 3 לפעוטות עד גיל 3.

אנדי קפלן, נשיא הערוצים הבינלאומיים של סוני פיקצ'רס טלוויז'ן, מסר כי "רכישה זו מתבססת על האסטרטגיה שלנו למימוש הזדמנויות לרכישת ערוצים ברחבי העולם, הכוללת כניסה לשווקים חדשים. היתה לנו חוויה נהדרת לעבוד עם הצוות של דורי מדיה, ואנו שמחים על הרחבת מערכת היחסים בינינו".

נדב פלטי, נשיא ומנכ"ל דורי מדיה, מסר כי "החלטה של סוני פיקצ'רס טלוויז'ן להרחיב את יחסי העבודה שלנו באינדונזיה ולראשונה גם בישראל משקפת את עצמת מעמדנו בשני השווקים המצוינים. אנו שמחים לעבוד עימם באופן הדוק יותר, ובטוחים כי מיזמים אלה ישגשגו".