גבר על קטנוע ירה לעבר עד המדינה נגד אלון חסן

הקבלן נסע ברכב ברחוב תל-חי בכפר-סבא, כשלפתע הגיח לעברו האופנוען, נצמד לרכבו וירה מספר יריות לעברו ■ הקבלן לא נפגע

אלון חסן / צילום: רוני שיצר
אלון חסן / צילום: רוני שיצר

מי ניסה לחסל עד מרכזי בחקירת פרשת השחיתות בנמל אשדוד? רוכב אופנוע ירה הבוקר (ג') בכפר-סבא לעבר קבלן מוכר שנחשב לעד מרכזי נגד אלון חסן במשפט פרשת השחיתות בנמל אשדוד, שבמסגרתה חשוד חסן, יו"ר ועד עובדי הנמל המושעה, בשוחד ובסחיטה באיומים.

הקבלן נסע ברכב ברחוב תל-חי בכפר-סבא, כשלפתע הגיח לעברו האופנוען, נצמד לרכבו וירה מספר יריות לעברו. הקבלן לא נפגע מהירי, ככל הנראה בזכות העובדה שנסע ברכב ממוגן.

לאחר שאנשי משטרת כפר-סבא נוכחו לדעת על זהות הקבלן שנורה ועל הקשר שלו לפרשת השחיתות בנמל אשדוד, הועברה חקירת הירי ליחידת להב 433, האחראית על חקירת פרשת נמל אשדוד.

ב-25 במאי נעצר אלון חסן, יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, ביחד עם אחיו, דוד, עם מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, שוקי סגיס, ועם חשודים נוספים, בחשד לסחיטה באיומים, קבלת שוחד, הלבנת הון ומירמה והפרת אמונים.

על-פי החשד, חסן פעל בכוח כדי לקדם את עסקיו הפרטיים בנמל אשדוד, וכן קיבל לכאורה לכיסו כספים כדי לקדם את האינטרס העסקי של אחרים, תוך הסתרת מקור הכספים שקיבל במסגרת עסקים אלה. ‏

בחודשים האחרונים עשתה המשטרה מאמצים גדולים לגייס עד מדינה שיעיד נגד חסן ושותפיו, והקבלן שנורה היום הוא אחד המועמדים המרכזיים לשמש עד מדינה.

נזכיר כי במהלך חקירת הפרשה היא הסתעפה לחקירה נוספת שמתנהלת נגד עו"ד רונאל פישר, סנגורו לשעבר של חסן, החשוד בביצוע עבירה של תיווך בשוחד. פישר חשוד בכך שביקש מחסן שוחד עבור רכזי מודיעין של המשטרה, זאת לכאורה בתמורה לכך שהשוטרים ידאגו שלא יוגשו כתבי אישום נגד חסן בחלק מהפרשיות עליהן הוא נחקר בימים אלה.

‏בנוסף, עו"ד פישר חשוד בביצוע עבירות של שיבוש מהלכי משפט וחקירה, בכך שהודיע לאלון חסן כי המשטרה מנהלת נגדו חקירה פלילית חשאית. עוד חשוד פישר כי במסגרת יחסיו האסורים עם גורמים במשטרה הוא התריע בפני חסן כי הוא עומד להיעצר ולהיחקר באזהרה בפרשת נמל אשדוד.