תקציב הפרסום של נתיבי ישראל יוצא למכרז

התקציב טופל בשתיים האחרונות באשכנזי-זלצמן ■ מסתמן: היענות מועטה למכרז

נתיבי ישראל / צילום: איל יצהר
נתיבי ישראל / צילום: איל יצהר

תקציב הפרסום של נתיבי ישראל (לשעבר מע"צ) יוצא למכרז - כך נודע ל"גלובס". התקציב נוהל בשנתיים האחרונות באמצעות משרד הפרסום אשכנזי-זלצמן.

בתהליך יצירת המכרז שימש איש ענף תכנון ורכש המדיה איציק רהב כיועץ, זאת מאחר שלהצעה הכספית יש משקל מכריע בבחירת הזוכה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של נתיבי ישראל בשנים האחרונות עמד על כ-2.5 מיליון דולר במחירי מחירון. עם זאת, על-פי ההערכות צפוי התקציב לגדול משמעותית בשנה הקרובה ולעמוד על היקפים של 6-8 מיליון שקל.

נתיבי ישראל היא אמנם חברה ממשלתית, אך מאחר שהיא איננה משרד ממשלתי, אין עליה חובה להשתמש בשירותי לפ"מ (לשכת הפרסום הממשלתית). תנאי הסף של המכרז אמנם נוקשים, אך הם מכילים פוטנציאל לטווח רחב יחסית של משרדים.

כדי להימנע ממצב שבו משרדי פרסום משתמשים בפרילנסרים לצורך העבודה השותפת, נקבע כחלק מתנאי הסף כי המציע יהיה משרד פרסום המפעיל באופן פעיל במשרדו מחלקת קריאייטיב פנימית, הכוללת לפחות ארט דירקטור אחד וקופירייטר אחד; מחלקת אסטרטגיה פנימית העוסקת בביצוע מחקרי שוק, שבה לפחות פלנר אחד; מחלקת תקציבאות פנימית המקשרת בין המשרד לבין הלקוח, הכוללת לפחות סופרווייזר אחד בעל 3 שנות נסיון ובנוסף שני תקציבאים נוספים; ומחלקת סטודיו וקדם-דפוס פנימית, המספקת שירותי הפקה בפרינט, שילוט ודיגיטל.

עוד נדרשים המשרדים להוכיח כי הם מעניקים שירותי פרסום ברצף החל משנת 2011. היקף רכישת הפרסום השנתית של המשרד בעיתונות בין השנים 2011-2013 אמור לעמוד על לפחות 4 מיליון שקל, כאשר מתוכם לפחות מיליון שקל הם עבור לקוח אחד; היקף פעילות פרסומית ו/או שיווקית בדיגיטל, בשלטי חוצות וברדיו של המציע, בין השנים 2011-2013, לפי ממוצע שנתי של לכל הפחות מיליון שקל לשנה.

מחזור ההכנסות השנתי הממוצע של המשרד המציע בשנים אלה צריך להיות בהיקף ריאלי של כ-12 מיליון שקל בהתאם לדוחות כספיים. בנוסף, המשרד נדרש להפקיד ערבות של כ-200 אלף שקל.

בנוסף, ההתקשרות בין נתיבי ישראל למשרד הזוכה תהיה לשנה עם אפשרות להאריך עד ל-4 שנים. במסמכי המכרז נכתב כי נתיבי ישראל אינם מתחייבים על היקף פעילות שנתי וכן אינם מתחייבים לקבל את כל השירותים מהמשרד הזוכה.

יצוין כי למרות שתנאי המכרז מאפשרים למשרדים רבים לקחת חלק בהתמודדות, נראה כי חלק לא מבוטל מהמשרדים - בהם באומן-בר-ריבנאי, גליקמן-נטלר-סמסונוב, יהושע TBWA, דרורי-שלומי, JWT, גיתם, LEAD וליאו ברנט - לא נוטים להתמודד בו.

עם אלה שכן מתכוונים לקחת חלק במכרז נמנים בשלב זה שטרית מדיה, ברוקנר-נטע-לוי, מקאן ואדלר-חומסקי.