העורך האגדי של "וושינגטון פוסט" הלך לעולמו בגיל 93

בן ברדלי, שעמד בראש העיתון במשך יותר מ-20 שנה והיה אחראי במידה רבה על חשיפת פרשת ווטרגייט, סבל בשנים האחרונות ממחלת האלצהיימר

קורא של ה"וושינגטון פוסט" / צילום: רויטרס
קורא של ה"וושינגטון פוסט" / צילום: רויטרס

הלילה (ד') הלך לעולמו בגיל 93 בן ברדלי, העורך הראשי לשעבר של העיתון האמריקאי ה"וושינגטון פוסט". ברדלי שלט בעיתון ביד רמה במשך יותר מ-20 שנה, בין היתר בזמן פרשת ווטרגייט.

ברדלי נפטר בביתו שבוושינגטון, אחרי מספר שנים בהן סבל ממחלת האלצהיימר. ברדלי היה העורך הראשי של ה"פוסט" משנת 1968 ועד 1991, ובשנות כהונתו הפך העיתון לאחד מהעיתונים המובילים והמכובדים בארה"ב.

ברדלי נודע בזכות השפה הבוטה שלו ובזכות חוסר העכבות שלו בכל הנוגע להתמודדות מול פוליטיקאים וחשיפת הסודות שלהם. "אחד הדברים הבולטים בבן הוא הדרך בה הוא מתבטא", נכתב בביוגרפיה שלו, "לקלל ביחד איתו גורם לך לחוש 'במועדון שלו', המועדון של אנשים שלא לוקחים שום דבר ברצינות רבה מדי".

בפרשת ווטרגייט, שהחלה בשנת 1972, הדריך ברדלי את שני העיתונאים הצעירים שחשפו אותה, בוב וודוורד וקארל ברנשטיין. הפרשה, שנלמדת עד היום בבתי-ספר לעיתונות ברחבי העולם, הסתיימה בהתפטרותו של נשיא ארה"ב דאז, ריצ'רד ניקסון, ב-1974. העיתון אף זכה לפרס פוליצר על כיסוי הסקנדל.

ברדלי עודד את שני הכתבים חסרי הניסיון לדלות עוד ועוד פרטים, תוך שימוש במקור המידע שנודע בכינויו "גרון עמוק", שחשף פרטים פנימיים מהבית הלבן. העיתון פרסם 400 כתבות הקשורות לפרשה במשך 28 חודשים.

פרשת ווטרגייט התפרסמה לא רק בעולם העיתונות והגיעה גם להוליווד. בשנת 1976 יצא לאקרנים הסרט "כל אנשי הנשיא", המבוסס על ספרם של וודוורד וברנשטיין. ניתן לומר כי הפרשה העניקה השראה לעיתונות חוקרת ברחבי העולם.