כרטיס מועדון

העונה החדשה של "מועדון לילה" מורכבת מצוות מוכשר ומצחיק במיוחד

ארז טל / צלם: דור מלכה
ארז טל / צלם: דור מלכה

"מועדון לילה", יום ד' 21:00, ערוץ 2 קשת

היא לא גבוהה, היא לא סאטירית, אין בה משפט אחד שתיקחו איתכם מהצפייה כדי לפתח ממנו הרהור נבון, אבל אם לשפוט על-פי 4 העונות הקודמות שלה, אזי "מועדון לילה" היא אחת התוכניות המצחיקות ביותר בטלוויזיה.

עבור ארז טל נדמית התוכנית הזאת כמפלט, כגלויה מעברו הרחוק בימי "מה יש?" ו"העולם הערב", ימים שבהם ניסה והצליח להצחיק. היום, בעודו מזגזג בין הפרנסה - פצצת הרייטינג של "האח הגדול" - לבין פרויקטים כמו "ברוורס" (שימו לב איך הדלוח הפך לעיקר והחשוב - לחלטורה), אל "מועדון לילה", הוא מגיע כפי שמגיעים למפגש של קבוצת תמיכה, כאילו שם הוא יכול לגלות מי הוא באמת.

אלא שלא על הטל לבדו ייכון מועדון הלילה הזה, אלא על צוות מוכשר ומצחיק. ישראל קטורזה הוא הטוב שבהם - והוא תמיד טוב יותר בסוג כזה של הצחקה מאשר בניסיון הכושל שלו לבסס סדרת טלוויזיה על דמותו.

עוד פאנליסט מעניין הוא טאלנט נוסף של קשת, צביקה הדר. הדר, אפילו יותר מטל, החל את דרכו כסטנד-אפיסט, ו"הקומדי סטור" המיתולוגית היוותה את כרטיס הכניסה שלו לפריים-טיים.

אם הגעגוע של טל יפגוש את הגעגוע של הדר, נקבל יופי של עונה.

יש לה קייס

"תיקים מהסנגוריה", יום ד' 22:00, ערוץ yes דוקו

לא בכדי התחילו עיתונאים רבים את דרכם ככתבים זוטרים לענייני פלילים שמבלים את יומם על ספסלי בית המשפט: נדמה כי אין כמקום הזה כדי לבודד בכל פעם סיפור אחר, על היבטיו האנושיים והפליליים, בתערובת שיש בה רגש ואלימות, תום-לב וכוונת זדון, עליבות נפש ויוהרה - כולם משמשים בערבובייה.

בסדרה המרתקת הזאת מוסר החיסיון בין עורך דין ולקוח, והמצלמה מתעדת את התהליך מזמן קצר לאחר ביצוע העבירה לכאורה ולאורך התהליך המשפטי.

הפרק שישודר הערב עוסק בנשים על ספסל הנאשמים. ייתכן כי העובדה שרק אחוז קטן יחסית ממעשי הפשע מבוצע על-ידי נשים, הופכת את סיפורן למעניין כל-כך. יש מי שמואשמת כי דקרה, אחרת כי איימה, ואת השלישית עומדים להסגיר לרשויות החוק בצרפת, וכל אחת מהן מגוללת בדרכה סיפורי חיים שהשתבשו.

בין לבין, כמעט כתפאורה, מצטייר גם דיוקנה של מערכת המשפט בישראל, לא זו שיושבת בהיכל המשפט ומצטלמת היטב בדיונים חשובים או בטקסים, אלא זו שבה עובדים יותר במסדרונות מאשר באולמות, סוגרים דילים חמוצים מזיעה ומלוחים מדמעות - והדיוקן הזה אינו מחמיא כלל וכלל.

* ציון: 9