"ניקוי האורוות" ביונייטד: הפכה לקבוצה (כמעט) הכי "צעירה" באירופה

שיתפה במחזור הליגה האחרון סגל בגיל ממוצע 24.6 - השני הכי צעיר מבין הליגות הבכירות; ברצלונה? היא הפכה לאחת הקבוצות הזקנות באירופה

אדנן ינוזאי, מנצ'סטר יונייטד מול ווסט ברומיץ', פרמיירליג / צלם: רויטרס
אדנן ינוזאי, מנצ'סטר יונייטד מול ווסט ברומיץ', פרמיירליג / צלם: רויטרס

ניקוי האורוות שעשתה מנצ'סטר יונייטד בסגל בקיץ האחרון לא יעזור לה כנראה לזכות באליפות העונה. אבל דבר אחד הוא בוודאות יצר עבורה: מקבוצה עם סוסים מזדקנים שגררו את סוף עידן פרגוסון (גיגס, סקולס, וידיץ', פרדיננד), הפכו העונה ה"שדים האדומים" לאחת מהקבוצות הצעירות בכדורגל האירופי.

מנתונים שמפרסם CIES, ארגון המתמחה בדמוגרפיה של הכדורגל האירופי, עולה כי גיל השחקנים הממוצע ששיתפה יונייטד במשחק הליגה האחרון (נגד ווסט ברומיץ') עמד על 24.6 בלבד - הגיל השני הכי צעיר שהעמידה קבוצה בחמש הליגות הבכירות באירופה (אנגליה, גרמניה, איטליה, ספרד, צרפת) במחזור האחרון. הקבוצה הצעירה ביותר שעלתה לדשא בסוף השבוע מבין 98 הקבוצות בליגות הבכירות באירופה היא ולנסיה הספרדית - גיל ממוצע של 24.4, כולל חמישה שחקנים מחת לגיל 22.

הקבוצה המבוגרת ביותר ששיחקה בסוף השבוע היא ורונה האיטלקית, ששיתפה מול מילאן הרכב בגיל ממוצע של 31 שנים, כולל שלושה מעבר ל-35.

עוד נתון מעניין: ברצלונה, שבשנים האחרונות הייתה ידועה בסגלים הצעירים יחסית שלה, היא הקבוצה שהעלתה את הסגל המבוגר ביותר מבין קבוצות הליגה הספרדית - גיל ממוצע של 28.6, ששותף במשחק מול אייבאר. מנצ'סטר סיטי, שנאבקת מול צ'לסי בצמרת הפרמיירליג, היא הקבוצה שהעמידה בשבת האחרונה את הסגל הכי מבוגר בליגה האנגלית (29.3) והסגל השלישי הכי מבוגר בכל חמש הליגות הבכירות.

איפה עומד שיא כל הזמנים? מאז שהחלו CIES לבחון את הדמוגרפיה של הכדורגל בעונת 2008/09, הקבוצה הצעירה ביותר שעלתה למגרש בליגות הבכירות היא ניס הצרפתית, עם גיל ממוצע של 22.1 שנים, בעונת 2013/14, כולל ארבעה שחקנים מתחת לגיל 18 (!). מילאן האיטלקית רשמה את הסגל המבוגר ביותר - גיל ממוצע של 33.3, במשחק מול קטאניה במאי 2009.