הקמת הנמל החדש: אלה ההצעות שהגישו הקבוצות

(עדכון) - לפי הערכות ראשוניות, קבוצת שיכון ובינוי ולודרקו הגישה הצעה בהיקף 4.5 מיליארד שקל, וקבוצת שפיר הנדסה ואשטרום הגישה הצעה של 4.2 מיליארד שקל

מכולות בנמל / צילום: רויטרס
מכולות בנמל / צילום: רויטרס

ההצעות להקמת נמל המפרץ הוגשו לחברת נמלי ישראל (חנ"י) היום בצהרים, כך נודע לגלובס. על הקבוצה הזוכה יוכרז כבר בימים הקרובים. לפי הערכות ראשוניות, קבוצת שיכון ובינוי ולודרקו הגישה הצעה בהיקף 4.5 מיליארד שקל וקבוצת שפיר הנדסה ואשטרום הגישה הצעה של 4.2 מיליארד שקל.

חברת נמלי ישראל, אשר מקדמת את הקמת הנמלים הפרטיים החדשים באשדוד ובחיפה עבור הממשלה, קיבלה היום את הצעותיהן הסופיות של שתי הקבוצות הישראליות שמתמודדות על המכרז להקמת נמל המפרץ, ותכריז כבר בימים הקרובים מי היא הקבוצה הזוכה.

ביוני השנה זכתה חברת PMEC, חברה-בת של החברה הממשלתית הסינית צ'יינה הארבור, במכרזים להקמת שני הנמלים ב-3.35 מיליארד שקל (בעבור נמל הדרום באשדוד) וב-3.5 מיליארד שקל (בעבור נמל המפרץ בחיפה), וניתנה לה האפשרות לבחור איזה מבין השניים להקים. לאחר שהחברה הסינית בחרה להקים את הנמל באשדוד, חנ"י פנתה לקבוצת שפיר הנדסה ואשטרום שהגיעו למקום השני, והציעה להן לבנות את נמל המפרץ בתנאים דומים לאלה שהציעה החברה הסינית.

ואולם, ל"גלובס" נודע כי השתיים סירבו להשוות את תנאי הצעותיהן לתנאי ההצעה הזוכה שהגישה החברה הסינית. לפיכך, פנתה חנ"י למציעה השלישית במכרז - קבוצת שיכון ובינוי ולודרקו מלוקסמבורג - ואף היא סירבה.

מכאן, ועל פי תנאי המכרז, נאלצה חנ"י לשאת ולתת עם שתי הקבוצות במקביל - תהליך של התמחרות מי מהן תציע את ההצעה הנמוכה ביותר - הצעה שכל אחת משתי הקבוצות הגישה היום.