"לאסור פרסום דוא"ל של זקן שהועבר בטעות לסנגורי אולמרט"

(עדכון) - תוכן תיבת הדוא"ל של עדת המדינה בפרשת טלנסקי, שולה זקן, הועבר בטעות לסנגורים בתיק ■ היום ביקשה הפרקליטות מביהמ"ש להורות על השבת החומר ולהוציא צו איסור פרסום על תוכנו - וביהמ"ש הוציא צו זמני

שולה זקן משפט הולילנד / צילום: מוטי קמחי Ynet
שולה זקן משפט הולילנד / צילום: מוטי קמחי Ynet

תוכן תיבת הדואר האלקטרוני של עדת המדינה בפרשת טלנסקי, שולה זקן, הועבר בטעות לסנגורים בתיק, למרות שתוכן זה אינו נתפס על-ידי המדינה כ"חומר חקירה". כעת מבקשת הפרקליטות מבית המשפט להורות על השבת החומר ולהוציא צו איסור פרסום ועיון בתוכן התקליטור שהועבר.

היום (ה') אחר-הצהריים נענה בית המשפט המחוזי בירושלים לבקשת הפרקליטות, והוציא צו זמני האוסר לאלתר על סנגוריו של אהוד אולמרט לעיין ולהשתמש בתקליטור המכיל את תיבת הדואר האלקטרוני של זקן שהועבר אליו בשוגג, וזאת עד להחלטה בבקשת הפרקליטות להורות לו להשיב לידיה את התקליטור.

אתמול (ד') הגישה הפרקליטות בקשה דחופה להורות על החזרת תקליטור שהועבר לסנגוריו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, במסגרת העברת חומרי חקירה בפרשת טלנסקי, אשר נפתחה מחדש. הפרקליטות מבקשת השמדת כל העתק של התקליטור וכן צו זמני עד מתן החלטה על מנת לאסור כל שימוש ועיון בחומר.

בהודעה לתקשורת שפרסמה הפרקליטות נמסר כי "להגנה הועבר בטעות חומר מסוים שאינו מהווה חומר חקירה, ושלא אמור היה להיות מועבר או להימצא ברשותה. עיון בחומר אסור לפי חוק הגנת הפרטיות, וחלקו חסוי מכוח יחסי עורך דין-לקוח. בשל סירובה המצער של ההגנה להשיב את החומר כנדרש, פנתה היום הפרקליטות בבקשה לבית המשפט על מנת שיחייב את ההגנה להשיב חומר זה".

בבקשה החדשה שהגישה הבוקר למתן צו איסור פרסום טוענת הפרקליטות, באמצעות התובע בתיק, עו"ד אורי קורב, כי "במצב דברים זה עשויה ההגנה להמשיך לעיין בחומרים שבתיבת הדואר ולהעמיק את הפגיעה בחסיון עורך דין-לקוח ובפרטיותו של אדם".

עוד צוין בבקשה כי "אתמול בשעות הערב היה פרסום ראשוני בטלוויזיה (במהדורה מרכזית בערוץ 2) בקשר לבקשת המאשימה (הפרקליטות). למען הסר ספק, המאשימה מבקשת צו איסור פרסום על כל תוכן תיבת הדואר האלקטרוני של הגברת זקן עד מתן החלטה בבקשה. המאשימה מבקשת למנוע כל פרסום אשר יש ביכולתו לפגוע בפרטיותה של הגברת זקן ובחסיון עורך דין-לקוח. למותר לציין כי תיבת הדואר האלקטרוני של אדם בעידן המודרני הינה בעלת תכנים אישיים רבים".

נזכיר כי לפני כחודשיים נפתח מחדש בבית המשפט המחוזי בירושלים משפטו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בפרשת טלנסקי. זאת, לאחר שבית המשפט העליון נענה לבקשת המדינה והחזיר את התיק לבית המשפט המחוזי, שכבר זיכה את אולמרט בפרשה, כדי שיגבה ראיות חדשות בו.

הראיות החדשות כוללות שיחות טלפון מוקלטות שביצעה ראש לשכתו לשעבר של אולמרט, שולה זקן, שאותם הביאה לפרקליטות במסגרת הסדר הטיעון שנחתם עמה במשפט הולילנד. בין היתר הקליטה זקן את אולמרט ואת עורכי דינו, נבות תל-צור, רועי בלכר ואלי זהר. בשיחה אחרת התייעצה זקן עם מתקשרת (מדיום).

כמו כן, זקן תעיד במשפט טלנסקי מטעם התביעה, ויוצגו כראיה יומנים שניהלה בעת שהייתה מזכירתו של אולמרט. לטענת הפרקליטות, היומנים מוכיחים כי אולמרט לקח לכיסו הפרטי כספים שהעביר אליו איש העסקים האמריקאי, מוריס טלנסקי, ולא עשה בהם רק שימוש למטרות פוליטיות.

במסגרת הדיונים בתיק המחודש הוחלט כי יוגשו התמלילים והקלטות של זקן, אך הן יישארו אסורים לפרסום. עוד נקבע כי זקן תעיד במשפט החל מ-3 בנובמבר, ובהמשך היא תיחקר נגדית על-ידי פרקליטי אולמרט, שגם יעיד בעצמו.

הראיות החדשות בתיק הגיעו מידי זקן במסגרת המגעים עמה במשפט הולילנד, שבו הורשע אולמרט בלקיחת שוחד ונדון ל-6 שנות מאסר. לאחר שזקן שבה והציגה ראיות חיצוניות, חפציות, ובעיקר קלטות, שלא היו בידי המדינה ושלא יכלו להיות בידה קודם לכן - הגיעו הצדדים להסדר טיעון, שבמסגרתו נדונה זקן ל-11 חודשי מאסר בלבד בתיק הולילנד.

בין הראיות המדוברות שנמסרו למדינה יש שתי קלטות, שבהן נשמעים אולמרט וזקן משוחחים ביניהם בהקשר הרלוונטי לתיק טלנסקי. לטענת הפרקליטות, השיח הזה - יחד עם הרישומים ביומניה של זקן - מתירים באופן ברור את הספק שהטריד את בית המשפט המחוזי, ושעמד בשורש זיכויו של אולמרט בפרשת טלנסקי.

אולמרט זוכה בפרשת טלנסקי על-ידי בית המשפט המחוזי מהאישום כי בעת שכיהן כראש העיר ירושלים וכשר התמ"ת, הוא קיבל מטלנסקי מאות אלפי דולרים שלא דווחו כדין, חלקם בתוך מעטפות ובמזומן.

המדינה סבורה כי הראיות החדשות יסייעו לה לשכנע את שופטי המחוזי כי אולמרט השתמש בכספים לצרכים פרטיים, ולא רק לצרכים פוליטיים, ולפיכך יורשע בדין.

בתוך כך, פרקליטות מחוז ירושלים הגישה בקשה לעיון מחודש בהחלטת בית המשפט במשפטה של רייצ'ל רז-ריסבי וביקשה להוסיף את שולה זקן כעדת תביעה בתיק.