רה"מ נתניהו מקדם בניית 1,000 יחידות דיור בירושלים

(עדכון) - המשבר הבא: ראש הממשלה הורה לקדם בניית יחידות חדשות בשתי שכונות הממוקמות מחוץ לקו הירוק, זאת לאחר שפורסם כי הוא מקדם פרויקטים של תשתיות בהתנחלויות ביהודה ושומרון

בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי
בנימין נתניהו / צילום: תמר מצפי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לקדם את בנייתן של כאלף יחידות דיור חדשות בירושלים מעבר לקו הירוק, כך נודע הבוקר (ב') לוואלה! חדשות. מדובר על כ-660 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה ועוד כ-400 יחידות דיור בשכונת הר חומה.

המהלך האחרון של נתניהו צפוי לגרור ביקורת בינלאומית על ישראל. דיפלומט אירופי בכיר אמר הבוקר כי "מהלכים מסוג זה יחזקו את המגמה של הכרה במדינה פלסטינית ללא משא ומתן במדינות אירופה".

נוסף על קידום הבנייה בירושלים, הורה נתניהו לקדם פרויקטים בתחום התשתיות בהתנחלויות בגדה המערבית במטרה לתרום לביטחון ולבטיחות באזור. כוונתו של נתניהו לקדם פרויקטים כאלה נחשפה אמש בחדשות ערוץ 2 כחלק מעסקה שאליה הגיע ראש הממשלה עם הנהגת המתנחלים, במטרה לעצור את הביקורת כלפיו מימין.

על פי הדיווח, תאושר בנייה של אלפי יחידות דיור ביישובים כמו עלי זהב, שהכללתם בגושי ההתיישבות נתונה במחלוקת. כמו כן, יבוצעו עבודות תשתית ותחבורה בהיקף גדול וייסללו 12 כבישים. נוסף על כך, יוקמו כפרי סטודנטים, שלושה פארקים וטיילת לזכר הנערים. במסגרת ההסכם, גם יוסדרו מאחזים ותשופץ מערת המכפלה.

בישראל מדגישים כי חלק מהפרויקטים הללו ישפרו גם את מצבה של האוכלוסייה הפלסטינית בשטחים, כמו למשל שיפוץ קטעי כביש המשמשים את שתי האוכלוסיות, הישראלית והפלסטינית. פרויקטים דומים יקודמו בקרוב גם בשכונות הנמצאות מעבר לקו הירוק בירושלים.

אמש אמר שגריר ירדן בישראל, וואליד עבידאת, כי על ישראל להימנע מצעדים חד-צדדיים בירושלים בכלל ובהר הבית בפרט, מכיוון שצעדים כאלה פוגעים בהסכם השלום בין המדינות ומהווים הפרה של החוק הבינלאומי. עבידאת אמר את הדברים באירוע לציון 20 שנה להסכם השלום בין ישראל לירדן, שבו השתתף גם שר הביטחון משה יעלון.

ארצות הברית הביעה לא אחת את מורת רוחה מהבנייה מחוץ לקו הירוק, ובתחילת החודש זעמו בבית הלבן בעקבות חשיפת הליכים לקידום 2,600 יחידות דיור בשכונת גבעת המטוס בירושלים. בין היתר אמרו כי הבנייה "מרחיקה את ישראל מידידותיה בעולם".