יוקר המחיה (בשווייץ): חולצות המשחק הכי יקרות בליגת האלופות - של באזל

אלופת שווייץ גובה 99.4 אירו עבור "רפליקה"; באיירן מינכן 60 אירו בלבד ■ איפה עומדים המחירים בהשוואה לאלו של האלופה הישראלית מכבי ת"א?

פ.צ באזל / צלם: רויטרס
פ.צ באזל / צלם: רויטרס

עם כל הכבוד לתל-אביב/מנהטן/טוקיו/לונדון - יש עוד מקום בעולם בו יוקר המחיה הוא מאוד משמעותי: שווייץ. כעת מתברר כי הדבר בא לידי ביטוי גם באחד ממוצרי הצריכה הבסיסיים של אוהדי כדורגל - חולצות משחק רשמיות ("רפליקות") של קבוצותיהם.

מבדיקה שערך עיתונאי כלכלת הספורט הספרדי ג'רארד מתאו, עולה כי פ.צ באזל, שמאומנת העונה על-ידי אקס מכבי תל-אביב פאולו סוזה - גובה את המחיר היקר ביותר עבור רפליקה, מבין 32 המועדונים המשתתפים ב-2014/15 בליגת האלופות: 99.4 אירו.

אלופת שווייץ מקדימה בגדול את שבע הבאות אחריה ברשימה, שמוכרות כולן רפליקות במחיר זהה של כ-85 אירו לחתיכה: רומא, ריאל מדריד, פ.ס.ז', מונאקו, אנדרלכט, ברצלונה ואתלטיק בילבאו. אלופת ספרד אתלטיקו מדריד תשיעית בדירוג (81 אירו), ואת העשירייה הראשונה משלימות ביחד אייאקס ובנפיקה (80 אירו).

באיירן מינכן, אלופת גרמניה שמתגאה בגביית מחירים זולים במיוחד מאוהדיה עבור רכישת מנויים - נמצאת גם בתחתית הדירוג הזה: 59.95 אירו בלבד לחולצה (אם כי מדובר על מחיר מיוחד לתושבי גרמניה; תושבי חוץ צריכים לשלם 85 אירו). רק שחטאר דונייצק האוקראינית, מאלמו השבדית ולודוגורץ הבולגרית גובות פחות כסף מבאיירן עבור רפליקות.

אגב, האלופה הישראלית מכבי תל-אביב אמנם לא העפילה לצ'מפיונס ליג העונה, אך מחירי החולצות שלה בהחלט מצדיקים השתתפות שם: בחנות הרשמית של הצהובים באינטרנט נמכרת רפליקה ב-249 שקל, כשתוספת הדפסת שם של שחקן על גב החולצה עומדת על 50 שקל, ובסך הכל - 299 שקל (62 אירו).