"הכי חשוב בבית-מלון - ההגיינה והמגוון בארוחת הבוקר"

כך טוען ד"ר קלאוס אנמוזר, הזוכה במכרז של משרד התיירות לדירוג בתי-מלון בישראל ■ לדבריו, הדירוג יעזור לבתי-המלון בארץ לשפר את איכות השירות ■ הלמ"ס: ירידה של 10% במספר הלינות בבתי-המלון בישראל בספטמבר

"הדבר הראשון שאנחנו מחפשים בבית-מלון הוא רמת ההיגיינה. היא החשובה ביותר, ואחר-כך המגוון בארוחת הבוקר" - כך אמר היום (ב') ד"ר קלאוס אנמוזר, בעלי חברה לייעוץ מלונאי הנושאת את שמו, והזוכה במכרז של משרד התיירות לדירוג בתי-מלון בישראל.

בסיור מתוקשר שערך הבוקר בחדר במלון דן פנורמה בתל-אביב, הדגים אנמוזר כיצד בודקים ומדרגים בית-מלון. הוא ניגש למצעים, הריח אותם ואמר: "אם יש ריח רע בחדר, הוא לעולם לא יקבל 5 כוכבים. הלוק אנד פיל הוא זה שקובע אם האורח יחזור לכאן או לא".

אנמוזר - המדרג בתי-מלון באירופה משנת 1982 בשיטת "הוטל סטארס" - ציין כי הוא משוכנע שהדירוג יעזור למלונות בישראל לשפר את איכות השירות שהם מעניקים לאורחים.

לדבריו, באוסטריה, 70% מהמלונות כבר מדורגים, ותעשיית המלונאות שם מצליחה בתרומתה למשק. "אין לי ספק שכך יקרה גם בישראל", אמר.

עוד גילה אנמוזר כי הוא מקדיש רק 4-5 שעות לדירוג בית-מלון. לטענתו, אחת הדרכים שמכוונת אותו ביעילות מה לבדוק קודם בבית-מלון היא ביקורת גולשים באתרי תיירות כמו אקספדיה וטריפ-אדווייזר. "אנחנו סורקים את הביקורות של האורחים באתרי האינטרנט האלה ומחפשים את החמורות ביותר. ככה יותר קל לנו לגשת למלון".

באשר למחירי הלינות היקרים בבתי-המלון בתל-אביב, שזינקו בספטמבר האחרון ב-20%, אמר אנמוזר כי תוכנית הדירוג איננה כלי תמחור אלא מדד איכות. "לשוק יש חוקים משלו, וצריך לאפשר לו להתנהל באופן עצמאי בהתאם לרמת הביקושים, אלא אם אתה משטה בלקוחותיך. מלון שידורג 3 כוכבים ויבקש מחיר גבוה מדי - יישאר ריק", אמר.

"זו מהפכה צרכנית שתשרת את כולם", אמר אמיר הלוי, מנכ"ל משרד התיירות, שנכח במפגש לצידו של שר התיירות, עוזי לנדאו. לדבריו, "הבדיקה נמצאת אמנם בשלב ראשוני, אבל מאז התפרסמה הקריאה להצטרפות, קיבלנו כמה פניות של מלונות".

לפי שעה דווח כי הרשתות דן, ישרוטל ופתאל הביעו עניין להצטרף לדירוג, שצפוי להסתיים בשנה הבאה.

ירידה במספר הלינות

בתוך כך, הלמ"ס פרסמה היום נתונים לפיהם במהלך חודש ספטמבר 2014 חלה ירידה של 10% במספר הלינות בבתי-המלון בישראל, שהסתכמו ב-1.6 מיליון לינות לעומת ספטמבר אשתקד.

מתחילת השנה נרשמו 16.9 מיליון לינות, ללא שינוי לעומת 2013.