"הכדורגל מממן את כל הספורט האיטלקי, למה לחתוך לנו בתקצוב?"

ראשי התאחדות הכדורגל האיטלקית סופגים הפחתה של 20 מיליון אירו בתמלוגי המדינה, ויוצאים למתקפה: "בזכותינו איטליה הביאה 422 מדליות אולימפיות"

קיוסקה הונדה, AC מילאן, סרייה A, ליגה איטלקית / צלם: רויטרס
קיוסקה הונדה, AC מילאן, סרייה A, ליגה איטלקית / צלם: רויטרס

לא רק בישראל מתנהלים מאבקים בין גופי הספורט השונים על תמיכות המדינה: הוועד האולימפי האיטלקי (CONI), המשמש כסמכות העליונה ביותר בספורט האיטלקי - צפוי לפרסם מחר (ג') את חלוקת התמלוגים המעודכנת שלו לשנת 2015 עבור 45 התאחדויות ספורט שונות בארץ המגף. בסך הכל, שווה העוגה הזאת למעלה מ-400 מיליון אירו.

הכותרת הצפויה לצאת מ-CONI: קיצוצים נוספים בכספים לה זכאית ההתאחדות האיטלקית לכדורגל (FICG), מ-62 מיליון אירו לכ-35 מיליון בלבד. "הכדורגל הוא הכוח המניע של הספורט האיטלקי", התרעם על ההחלטה מיצ'ל אובה, מנכ"ל ההתאחדות. "בין שנת 1948 ל-2003, הכדורגל האיטלקי היה אחראי על מימון של 18 מיליארד אירו, בזכותינו זכתה איטליה ב-422 מדליות אולימפיות". יש לציין כי ב-55 השנים הנ"ל, ההתאחדות האיטלקית העבירה, במסגרת חוק מדינה - חלק ניכר מההכנסות שלה אל CONI, אך מאז הופרדה ההתנהלות הכלכלית בין שני הגופים.

אובה הוסיף כי "המערכת של הכדורגל מייצרת כמיליארד אירו בשנה למס הכנסה, באמצעות שכר העובדים בה ומיסים נוספים שמשלמים המועדונים. יש לנו 32 מיליון אוהדים שבאים למגרשים, 10 התוכניות הכי נצפות בטלוויזיה בכל שנה זה משחקי כדורגל".

יש לציין כי ההתאחדות האיטלקית אינה אחראית על תפעול שתי הליגות הבכירות - הסרייה A או הסרייה B, שנשלטות על-ידי המינהלת המקומית. "אבל יש לנו מספיק דברים לנהל שאינם למטרות רווח: הנבחרות, ליגות הנוער והחובבים, בתי הדין המשמעתיים. אנחנו מנהלים כ-700 אלף משחקים בשנה".

על העובדה שהסרייה A הפכה לאחת הליגות המפסידות ביותר בעולם הכדורגל, אמרו בהתאחדות האיטלקית: "זו לא אשמתנו שהיחס בין שכר השחקנים להכנסות בסרייה A עומד על 75%-90%, ובגרמניה על 50% בלבד. הקבוצות הן חברות פרטיות שמתנהלות באופן עצמאי. אנחנו כן רואים מגמה של ניסיון להפחית בשכר השחקנים לאחר כניסת תקנות הפייננשל פייר-פליי של אופ"א".