עוד פיצוי לבעלי דירות בבניין עם המרפסת שקרסה

בעלי הדירות בבניין גינדי השקעות שבו קרסו המרפסות כבר קיבלו 18% משווי הדירה, דמי שכירות בגובה 7,500 שקל בחודש, התחייבות להשלמת מחיר הדירה במקרה של מכירה לא מוצלחת ועוד התחייבויות, וכעת עשויים גם לקבל סכומי כסף נוספים

מרפסת שקרסה בבניין בחדרה / צילום: גיל ארבל
מרפסת שקרסה בבניין בחדרה / צילום: גיל ארבל

לאחר שקיבלו 18% משווי הדירה, דמי שכירות בגובה 7,500 שקל בחודש, התחייבות להשלמת מחיר הדירה במקרה של מכירה לא מוצלחת ועוד התחייבויות, מתברר כעת שבעלי הדירות בבניין גינדי השקעות שבו קרסו המרפסות ברחוב נחל פרת בחדרה עשויים גם לקבל סכומי כסף נוספים בעתיד בעקבות תביעות שתגיש גינדי השקעות בהמשך הדרך, כך נודע ל"גלובס".

במסגרת ההסכם שחתמו בעלי הדירות מול גינדי השקעות מופיע סעיף שעתיד לזכות את 30 בעלי הדירות בתשלום עתידי לא מבוטל. הסעיף קובע כי כל אחד מבעלי הדירות יהיה זכאי ל-5% מסכום הזכייה העתידי שתקבל גינדי השקעות בתביעה שתגיש הנוגעת לפרויקט. גורמים בענף מסבירים כי עד כה לא הוגשה תביעה מצד גינדי השקעות כלפי גורמים נוספים שהיו מעורבים בבניית הפרויקט, אולם יש סבירות גבוהה שתביעה כזו תוגש לאחר שיסתיימו כל החקירות הנוגעות לפרויקט.

את ההסכם גיבשו בעבור בעלי הדירות עורך הדין ארצי בן יעקב ועורכי הדין משה אליה ושמוליק לכנר ממשרד נשיץ ברנדס. עו"ד בן יעקב התייחס לנושא ביום עיון לשמאי מקרקעין שערכה חברת בלפור אקספרס, ואמר כי בעלי הדירות ניהלו מו"מ ארוך עם אנשי גינדי השקעות כדי להגיע להסכם על כל סעיפיו. עוד במסגרת הסכם זה הצליחו בעלי הדירות לקבל פיצוי בגובה 18% מערך הדירה שנרכשה מהחברה, כאשר מחיר הדירה כולל שדרוגים ותשלומים נוספים שהיו מצד הדיירים.

ההסכם גם נגע לאפשרות שבעלי הדירות ירצו למכור אותן ולחשש שרוכשים לא יסכימו לשלם את הסכום המלא על הדירה בגלל קריסת המרפסות. ההסכם קבע כי במקרה של מכירה בשנתיים מיום קבלת הדירות לאחר חיזוק ובדיקות, תשלים החברה את הסכום עד רף של 80% משווי הדירה על פי רכישתה מהחברה.

בגינדי השקעות ביקשו לא להגיב לידיעה.