גינדי החזקות זכתה במכרז ל-34 דירות בת"א ב-58 מ' ש'

החברה קיבלה מרמ"י הודעת זכייה במכרז, למרות שקבוצת רכישה הציעה הצעה גבוהה יותר ■ סכום הזכייה משקף שווי קרקע ליחידת דיור ללא פיתוח ומע"מ בגובה 1.7 מיליון שקל - סכום שיא לקרקע ליח"ד

הגוש הגדול תל אביב / צלם: תמר מצפי
הגוש הגדול תל אביב / צלם: תמר מצפי

חברת גינדי החזקות זכתה במכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל בגוש הגדול בתל אביב. מדובר במכרז המאפשר בנייה של 34 יחידות דיור ותוצאות המכרז משקפות שווי קרקע ליחידת דיור בגובה כ-1.7 מיליון שקל לא כולל פיתוח ולא כול מע"מ.

מדובר בסכום שיא לקרקע ליחידת דיור במכרזי רמ"י. מכיוון שאת דמי הפיתוח תשלם החברה לרשות המקומית ולא לרמ"י, לא מצויין במכרז גובה סכום דמי הפיתוח אך בצירוף סכום זה יאמיר הסכום שתשלם החברה על הקרקע עוד יותר.

באותו הזמן, הצעה גבוה יותר שהוגשה למכרז על ידי קבוצת רכישה נפסלה ומארגני הקבוצה פנו הערב לרמ"י לקבלת הבהרות ומסמכים הרלוונטים להחלטת ועדת המכרזים.

ההצעה הזוכה של גינדי החזקות הייתה גבוהה בשיעור ניכר מהשומה שנקבעה על ידי רשות מקרקעי ישראל שעמדה על 48 מיליון שקל, כלומר גבוהה ב-20% מגובה השומה. גם במקרה הזה, כמו במקרים רבים במכרזי רמ"י שיטת המכרזים מובילה לכך שבסופו של יום הביקוש הרב לקרקעות מאושרות לבנייה באזורי הביקוש מוביל להצעות גבוהות ולהעשרת קופת המדינה בתשלום על הקרקע. כמובן שהמשמעות היא בסופו של דבר גם מחירי דירות גבוהים לצרכן הסופי - רוכשי הדירות.

מגינדי החזקות נמסר הערב כי החברה קיבלה הודעה שזכתה במכרז. עוד נמסר מהחברה כי בכוונתה לבנות על המגרש שני בנייני מגורים בני 7 קומות ולשווק הפרויקט כפרויקט יוקרה.

כאמור, למכרז הוגשו לא פחות מ-15 הצעות שונות כאשר הצעה אחת עמדה על סכום גבוה יותר מזה שהציעה גינדי החזקות. מדובר בהצעה שעמדה על כ-64 מיליון שקל אותה הגישה קבוצת רכישה שאורגנה על ידי יורם אבנר ושלי פרסיאדו. ברשות מקרקעי ישראל הסבירו הערב כי הצעה זו נפסלה בשל בעיה בערבות שהוגשה ולכן מי שהגיש את ההצעה השנייה הגבוה ביותר זכה במכרז.

במקביל, מארגני קבוצת הרכישה, המיוצגים על ידי עו"ד מרים דונין, קיבלו בתדהמה את ההודעה על פסילתם במכרז ופנו עוד הערב לרשות מקרקעי ישראל כדי לקבל הבהרות בנידון. לטענת מארגני קבוצת הרכישה, הצעתם הוגשה על פי כל הנחיות המכרז ולא ברורה עילת פסילת המכרז. "אנחנו לא מתכוננים לוותר על המכרז", כך אמר הערב מארגן הקבוצה יורם אבנר ל"גלובס", "אנחנו מבקשים הבהרות מרשות מקרקעי ישראל ושוקלים הגשה של צו מניעה".

בקבוצת הרכישה דורשים הערב מרמ"י להותיר את הערבות בידיהם, להעביר לנציגי הקבוצה את כל החומרים הרלוונטיים להחלטת ועדת המכרזים כולל פרוטוקול פתיחת תיבת המכרזים ולעכב את תוצאות המכרזים וקביעת הזוכה במכרז. עוד דורשים נציגי הקבוצה מרמ"י כי לא יחתמו על חוזה עם גינדי החזקות בנוגע לזכייה במכרז כל עוד לא ניתן להם זמן מספק לעיון בכל חומרי המכרז והפרוטוקולים האמורים.