מייקל ג'ורדן: "אני עדיין חולם על טבעת NBA שביעית"

בריאיון ל-ESPN, אגדת הכדורסל, שזכה בשש אליפויות כשחקן, מכוון גבוה עם הקבוצה בה הוא משמש כבעלים - שארלוט הורנטס

מייקל ג'ורדן / צילום: רויטרס
מייקל ג'ורדן / צילום: רויטרס

"אני תמיד ממשיך לחלום על הטבעת השביעית". כך אמר מייקל ג'ורדן, אגדת ה-NBA שזכה כשחקן בשש אליפויות בליגת הכדורסל במדיה של שיקגו בולס - וכיום משמש כבעלים של שארלוט הורנטס - בריאיון חגיגי ל-ESPN, לרגל פתיחת עונת 2014/15 הלילה (בין שלישי לרביעי).

האמביציות של ג'ורדן לשחזר את הישגיו כשחקן גם כמנהל, יותר קריטיות מבחינתו מהצד הכלכלי של העסק: ג'ורדן, 51, השתלט על שארלוט ב-2010 כשרכש 80% מהקבוצה לפי שווי של 275 מיליון דולר (במסגרת אותה עסקה, קפצו ב-2013 אחזקותיו ל-89%). העסקאות האחרונות שנעשו בליגה - במסגרתן נמכרו מילווקי באקס תמורת 550 מיליון דולר ולוס אנג'לס קליפרס עבור 2 מיליארד דולר - מעידות על צמיחתה הכלכלית של ה-NBA, ולעובדה שג'ורדן ככל הנראה יוכל להרוויח כסף רב עבור ההשקעה שלו. "אבל זאת לא הייתה הסיבה שנכנסתי לזה", הוא מבהיר. "אני פשוט אוהב כדורסל, וזה תמיד היה חלום שלי להיות בעלים של קבוצה. הרגשתי שאני יכול לתרום לשארלוט ולצפון קרוליינה, שהיא מדינת כדורסל (אגב - את קריירת המכללות שלו בילה ג'ורדן במכללת צפון קרוליינה) - ולכן נכנסתי לזה".

על-פי מגזין "פורבס", הונו האישי של ג'ורדן נאמד כיום בכמיליארד דולר (כולל השווי המוערך של ההורנטס). הכנסתו השנתית, שרובה מיוחסת לשותפות ארוכת השנים שלו עם ענקית הלבשת וציוד הספורט נייקי - מוערכת ב-90 מיליון דולר.

יש לציין כי שארלוט מפסידה כספים: מאז שג'ורדן הפך לבעליה, הצטברו ההפסדים התפעוליים שלה לכדי 51.8 מיליון דולר. את העונה שעברה, אז עדיין נקראה שארלוט "בובקאטס" לפני שג'ורדן החזיר לה את שמה המקורי - היא סיימה עם מאזן חיובי של 39-43, שהספיק לה על מנת לתפוס במקום בפלייאוף - אך שם היא הודחה כבר בסיבוב הראשון (4-0) על-ידי מיאמי.