נאמני צ. לנדאו: לאשר מכירת מניות החברה לקבוצת גבאי

עוד ממליצים נאמני החברה, שנכנסה להקפאת הליכים לפני מספר חודשים, לאשר מכירת 3 פרויקטים יזמיים שקידמה, לקבוצת גבאי

אלי גבאי / צילום: תמר מצפי
אלי גבאי / צילום: תמר מצפי

נאמני חברת צ. לנדאו, שנכנסה להקפאת הליכים לפני מספר חודשים, ממליצים לבית המשפט לאשר את מכירת מניות החברה ושלושה פרויקטים יזמיים שקידמה לקבוצת גבאי.

הנאמנים, עו"ד עומר גדיש ממשרד כהן וילצ'יק קמחי, ועו"ד ישראל בכר ממשרד גרנות ושות', הגישו היום (ג') לבית המשפט המחוזי בתל אביב דו"ח מטעמם אשר במסגרתו מפורטת ההמלצה האמורה.

במסגרת הדו"ח פירטו הנאמנים כי עסקת מכר המניות כוללת שלושה פרויקטים יזמיים למגורים המוקמים על ידי החברה באשקלון, בקריית גת ובראש העין, וכן את הציוד של החברה ואת הסיווג הקבלני שלה. הנאמנים הבהירו עוד, כי המכר אינו כולל את כל יתר הנכסים של החברה, ובכלל זה הפרויקטים הקבלניים של החברה (במסגרתם החברה משמשת כחברה מבצעת בלבד), זכויות כספיות של החברה, תביעות משפטיות, מניות בחברת ננו גלאס וזכויות של החברה במקרקעין באור יהודה, אשר יהוו מקור נוסף לתקבולים לנושי החברה.

הבחירה בקבוצת גבאי היא תוצאה של התמחרות שנעשתה לאחרונה למכירת מניות החברה והפרויקטים השונים. במסגרת הליך התמחרות הציעה קבוצת גבאי לשלם לקופת הנאמנים סך של 15.5 מיליון שקל, וכן להמשיך את הפרויקטים היזמיים תוך פירעון חובות החברה לנושים המובטחים בפרויקטים אלו (בנק ירושלים, בנק אוצר החייל, מנורה מבטחים, הראל חברה לביטוח והראל גמלא). ההתחייבויות לנושים המובטחים מסתכמות בסך כולל של 22.5 מיליון שקל. בנוסף הציעה קבוצת גבאי לשלם לקופת הנאמנים אחוזים מעודפי הפרויקטים, אשר בהערכה זהירה של הנאמנים צפויה להגדיל את העסקה לסכום כולל של כ-44 מיליון שקל. עוד יצוין, כי קבוצת גבאי התחייבה להמשיך ולהפעיל את החברה כעסק חי ואף הביע רצון להמשיך ולהעסיק חלק מעובדיה. במסגרת ההמלצה לבית המשפט ציינו הנאמנים כי גם עובדה זו נלקחה בחשבון במסגרת ההחלטה.

במסגרת ההתמחרות הגישו עוד חברות הצעות לנאמנים, וההצעה שהגיעה למקום השני הייתה של חברת אאורה שהציעה 12 מיליון שקל והתחייבות של 22.5 מיליון שקל לנושים המובטחים. הצעות נוספות הוגשו על ידי חברת "סימפל פורטה" וחברת "אורתם סהר הנדסה".

הנאמנים הדגישו, כי לאחר התקשרות עם קבוצת גבאי וכן קידום מימוש הנכסים הנוספים של החברה, שלא נמכרים לקבוצת גבאי במסגרת מתווה המכר, ניתן יהיה לבחון גיבושו של הסדר נושים כולל לחברה.

בנוסף דיווחו הנאמנים על התקדמות העבודות שמבצעת החברה בארבעה פרוייקטים של שיכון ובינוי, בקרית אונו, באר יעקב, במושב מצליח ובצור יצחק אשר מתקדמות כסדרן, וכי מסירות הדירות לדיירים בפרויקטים אלו של חברת שיכון ובינוי מתקדמות כסדרן.

קבוצת גבאי, עליה המליצו הנאמנים לבית המשפט, היא חברה משפחתית שהוקמה על ידי שמשון גבאי בשנות ה-80. החברה פעלה בעיקר באזור אשקלון ורק בשנים האחרונות החלה להתרחב גם לחלקים אחרים בארץ. נכון להיום מי שמוביל את החברה הם הדור הבא כאשר הבעלים הוא אלי גבאי המכהן גם כמנהל הפיתוח העסקי של החברה.

"אנחנו רואים את רכישת החברה כהזדמנות", אמר הערב גבאי ל"גלובס", "יש לנו פרויקטים בכל הארץ וזה התאים לפלטפורמה הקיימת שלנו. אנחנו מאמינים שנוכל להביא את החברה למקום טוב. הגשנו הצעה טובה. וזה טוב גם לרוכשים שידעו שיוכלו לישון בשקט". נכון להיום פועלת קבוצת גבאי באשקלון, שם מקדמת החברה פרויקט של כ-600 יחידות דיור בשכונת ברנע בעיר, ברמת השרון, באור יהודה ובתל אביב. לחברה גם זרוע ביצוע משלה ומחלקה המתמקדת בהתחדשות עירונית.