"המקור" חוזרת

רביב דרוקר הוא עיתונאי מהסוג שכבר קשה למצוא במחוזותינו

רביב דרוקר / צילום:  תמר מצפי
רביב דרוקר / צילום: תמר מצפי

"המקור" - עונה חדשה, יום ד' 21:00, ערוץ 10

לא צפיתי בפרק הראשון לעונה החדשה של "המקור". לפיכך ההמלצה הזאת נגזרת מהנושא המרתק ומהקרדיט הרב שצברה תוכנית התחקירים הזאת במהלך השנים.

היו שם עופר שלח ומיקי רוזנטל ורזי ברקאי, אבל ה"סיזיפוס" האמיתי של התוכנית הזאת, מי שמגלגל את הסלע הכבד במעלה הגבעה רק כדי לגלות שהשכר לפועלו הוא תשוקת יתר של פוליטרוקים לסגור לו את הערוץ, הוא רביב דרוקר.

דרוקר הוא עיתונאי מהסוג שכבר קשה למצוא במחוזותינו: סקרן, אמיץ וישר. לא "מתערבב" בקרב מושאי סיקורו ולא מבקש לעצמו השפעה פוליטית. הוא חטף כבר מכולם: תחקירים לא מחמיאים - שלמרבה הבושה נערכו על-ידי "קולגות" מכלי תקשורת מתחרים, תביעות דיבה, איומים ועוד.

הערב ייגעו שם בעניין שצריך להטריד כל מועמד לשירות ביטחון ובני משפחתו: איך קובע צה"ל את הקב"א? אותו ציון שמגיע עד 56 ומשפיע השפעה מכרעת על השירות הצבאי.

האם מדובר בכלי שחורץ גורלות על-פי דעות קדומות שמנציחות סטריאוטיפים, כפי שגורסים פעילים חברתיים? או שמא דווקא במכשיר שמעניק הזדמנות שווה, כפי שטוענים בצבא?

סמכו על "המקור" שלא תיתן לאף גורם לחמוק ללא תשובה.

למה לי פוליטיקה עכשיו?

"פולישוק" - עונה חדשה, יום ד' 22:00, ערוץ 2 קשת

אם אחרי שעה של "המקור" אתם זקוקים לבידור איכותי, שלטטו את דרככם לערוץ 2, לעונה החדשה והטובה כרגיל של "פולישוק".

אם יש לי טענה אחת לתוכנית הזאת היא רק בגין הזמן שחלף מאז העונה האחרונה שלה (3 שנים): מאחר שהצילומים לעונה הנוכחית נערכו כבר לפני זמן רב, היא נראית קצת מנותקת מאירועי השנה האחרונה, וחבל, כי טאץ' סמי-אקטואלי לא היה מזיק לה.

מלבד ההערה הזאת, כל השאר הן תשבחות.

העונה החדשה נפתחת בהלוויית אביו של פולישוק כסמל לבידודו: הוא אמנם הצליח להיכנס לכנסת, אבל נותר ערירי.

גם חיי האהבה של חלק מחברי הצוות שלו עוברים טלטלה, ועל רקע זה קמה ממשלה חדשה (תכירו את ראש הממשלה הבא שלכם, מנשה נוי, מי שהצליח לעורר סערה ציבורית בעקבות ראיון כאן ב"גלובס"). פולישוק מוצא את עצמו כלשון המאזניים וחוזר לכורסת עור הצבי.

ששון גבאי, חנה אזולאי-הספרי, גיא לואל ושאר חברי הצוות נהדרים כרגיל, והסדרה מצחיקה ואפקטיבית גם בתחילת עוד עונה מבטיחה שלה.

* ציון: 9