נשארים בערוץ 2: רשת הגישה בקשה להארכת זיכיון

יומיים לפני פקיעת מועד הודעת זכייניות ערוץ 2 באשר לעתידן - נראה כי רשת וככל הנראה גם קשת יפנו לבקשת הארכת זיכיון בלבד, ולא יבקשו גם רישיון

יומיים לפני פקיעת מועד הודעת זכייניות ערוץ 2 באשר לעתידן בשוק הטלוויזיה - נראה כי רשת וככל הנראה גם קשת יפנו לבקשת הארכת זיכיון בלבד, ולא יבקשו לצד זאת גם רישיון.

זאת למרות שהרשות השנייה מתעקשת שקיימת אפשרות חוקית שתאפשר להן להגיש את שתי הבקשות במקביל - מחד בקשה מרכזית ליציאה לרישיון ולצדה בקשה משנית להארכת זיכיון.

ל"גלובס" נודע כי הזכיינית רשת תוציא שני מכתבים במקביל: הראשון - מכתב פורמלי שיבקש הארכת זיכיון עד לשנת 2017; ולצדו מכתב לשר התקשורת גלעד ארדן, ובו תכתוב רשת כי אי-בהירות המצב בשוק התקשורת היום אינה מאפשרת יציאה לרישיון, ועם הסדרה כוללת שכזו, רשת תצא ל-7 ימים.

"יודגש", כתבה רשת במכתב שיצא ליו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז', "כי תקופת הארכת הזיכיון היא בבחינת תקופה אלמנטרית ומינמלית אשר תשמש את החברה להתחזקות והיערכות, כאשר דה-פקטו דרושה לחברה תקופה ארוכה יותר של שנתיים נוספות לפחות עד 2019".

במכתב לשר ארדן כתבה רשת כי "הודעת רשת בדבר הארכת הזיכיון ניתנה לאחר התלבטות ממושכת והפעלת שיקול-דעת רציני, שכן כחלק מאחריותנו כנושאי משרה ברשת עלינו לנווט את החברה בכל הקשור להמשך עתידה ופעילותה בכובד-ראש, מתוך הכרה בהשלכות שקרוב לוודאי יקרו לרשת ולבעלי מניותיה, לו רשת תידרש לבצע מהלך חפוז של מעבר בהול לרישיון.

"כידוע, לאחר תקופה ארוכה של הפסדים הצליחה רשת בעת האחרונה לגייס משקיע במטרה לעמיד את החברה על רגליה, על מנת להמשיך את שידוריה האיכותיים. מהלך זה הושלם רק באפריל האחרון.

"גיוס המשקיע וההשקעה שהוזרמה לחברה היו צעד ראשוני והכרחי אך לצערנו בלתי מספיק כדי להבטיח לחברה אופק ארוך-טווח של המשך השידורים. רשת, ככל גורם משדר אחר, בוודאי חפצה לשדר בערוץ משלה וברציפות במשך כל ימי השבוע. אלא שהיא לא תוכל לעשות כן ללא שיבשילו התנאים המתאימים להעברת שוק הטלוויזיה המסחרית למשטר רישיונות, ומבלי שייערך דיון בדבר".

על-פי ההערכה, גם קשת לא צפויה לצאת בקרוב לרישיון, ועדיין לא נפלה ההחלטה הסופית בזכיינית - יום לפני המועד הסופי להגשת פנייה.

הזכייניות טוענות כי למרות מה שהוחלט בהצעת החוק המקודמת לפצל את ערוץ 2 - אין כל הסדרה מובנית אחרת לעתידו של שוק הטלוויזיה - לא באשר לשינוי הרגולציה שתחול על השחקנים ולא לגבי מספר השחקנים שהשוק יכיל.