הממשלה תדון: עוד 15 אלף פלסטינים לענף הבנייה?

שר השיכון אורי אריאל מבקש להגדיל את המכסה של העובדים הפלסטינים בעוד 15 אלף עובדים

דירות / צילום: תמר מצפי
דירות / צילום: תמר מצפי

הצעת החלטה חדשה שתעלה לאישור הממשלה ביום א' הקרוב: הגדלת מספר העובדים הפלסטינים בענף הבנייה מיהודה ושומרון וגם מרצועת עזה, כך נודע ל"גלובס". את ההצעה מעלה לאישור הממשלה שר השיכון אורי אריאל. בהצעה מבקש שר השיכון להגדיל את המכסה של העובדים הפלסטינים בעוד 15 אלף עובדים.

משמעות ההצעה בין היתר היא שייתכן שבמשרד השיכון נואשו מלהמתין לחתימת הסכם בילטרלי עם סין והחליטו לנסות למצוא פתרון אחר למחסור בכוח האדם. נכון להיום הבאת עובדים זרים לענף הבנייה אינה מתקדמת כפי שנצפה מראש ורק מאות בודדות של עובדים הגיעו עד כה לעבודה.

עוד במסגרת ההצעה מבקש השר אריאל להקצות תקני כוח אדם נוספים כדי לטפל בהנפקת ההיתרים החדשים והגדלת היצע העובדים שיהיו רשאים להגיע לעבודה בישראל. הצעת ההחלטה מתייחסת גם לסוגיית התחבורה שבאמצעותה יגיעו העובדים הפלסטינים ומציעה להנחות את משרד התחבורה והבטיחות בדרכים לתגבר את שירותי התחבורה הציבורית באזורים האמורים, זאת באמצעות מימון של האוצר לנושא בגובה 5 מיליון שקל. הקריטריונים למתן היתר לעבודה טרם נקבעו.

נכון להיום עומדת מכסת העובדים הפלסטינים שיכולים לעבוד בישראל בענף הבנייה על כ-37.5 אלף איש. לעומת שנים קודמות, שבהן ההיתרים ניתנו רק לפלסטינים ביהודה ושומרון, לראשונה מבקשת הצעה זו לכלול גם עובדי בניין מרצועת עזה.