נעילה שלילית בבורסה במחזור גבוה; טבע עלתה 2.4%

מגמה מעורבת בוול סטריט לאחר שאתמול ננעל המסחר בירידות קלות ■ דסק"ש תחלק דיבידנד בהיקף של כ-200 מיליון שקל ■ אופציות המעו"ף לאוקטובר פקעו במחזור גבוה

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

המסחר בבורסה של תל אביב ננעל היום (ה') בירידות במדדים. זאת בעת שנרשמת מגמה מעורבת בוול סטריט, לאחר שאתמול ננעל המסחר בירידות קלות. בבורסות אסיה המגמה הייתה מעורבת ובאירופה מתנהל המסחר בנטייה לירידות. אופציות המעו"ף לאוקטובר פקעו במחזור גבוה של מעל מיליארד שקל. מדד המעו"ף לפקיעה נקבע על 1,424.24 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכ-2.47 מיליארד שקל.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בירידות קלות במדדים לאחר הודעת הפדרל ריזרב בדבר סיום ההקלה המוניטרית. מלבד הודעת הפד לא התפרסמו אתמול נתוני מאקרו.

הפד הודיע אתמול, כצפוי, בתום הישיבה בת היומיים של ועדת השוק הפתוח, שהוא מפסיק את רכישות האג"ח. זו הייתה ההקלה הכמותית השלישית של הפד והיא, כאמור, מסתיימת על רקע השיפור הניכר בכלכלת ארה"ב בחודשים האחרונים ובעיקר בנתוני האבטלה והצמיחה.

הריבית נשארה בינתיים ללא שינוי ברמה של 0%-0.25% וכעת יתמקדו האנליסטים ומנהלי ההשקעות בספקולציות ותחזיות לגבי המועד המדויק שבו תתחיל העלאת ריבית בארה"ב. כעת עומדות התחזיות על הרבעון השני של 2015, אבל הכל כמובן תלוי בנתוני המאקרו כלכלה שיפורסמו בשבועות ובחודשים הקרובים בארה"ב בעיקר ובעולם כולו בכלל.

טבע היכתה התחזיות

חברת טבע פרסמה את תוצאותיה לרבעון השלישי של 2014. החברה רשמה רווח של 1.1 מיליארד דולר או 1.32 דולר למניה על הכנסות של 5.1 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 6% בשורת הרווח לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנליסטים בוול סטריט ציפו מהחברה להציג רווח של 1.23 דולר למניה על הכנסות בגובה 5.09 מיליארד דולר.

חברת דיסקונט השקעות דיווחה לבורסה כי תחלק דיבידנד בהיקף של כ-200 מיליון שקל, כ-2.34 שקל למניה.

מזור רובוטיקה דיווחה היום כי ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם ב-3.5 מיליון דולר, דומה לזה ברבעון המקביל ב-2013 ואילו בשורה התחתונה דיווחה מזור כי ההפסד הנקי ברבעון הסתכם ב-3.9 מיליון דולר בהשוואה להפסד נקי של 3.5 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2013.

אקסלנס ברוקראז' מתחילה לסקר את מניית פרוטרום . האנליסטת ליאת גלזר מעניקה למניית החברה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 105 שקל, הגבוה בכ-10% ממחירה הנוכחי בבורסה.