טבע מכה את התחזיות הרבעוניות ומגדילה ה-BuyBack

הרוויחה 1.32 דולר למניה בעוד אנליסטים בוול סטריט ציפו לרווח של 1.23 דולר למניה ■ מעלה את התחזית השנתית ל-5-5.1 דולר למניה ■ סך מכירות הקופקסון עלה ב-5% ל-1.1 מיליארד דולר

ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי
ארז ויגודמן / צילום: ראובן קפוצ'ינסקי

טבע מסכמת היום (ה') בצהריים את הרבעון השלישי של השנה עם רווח של 1.1 מיליארד דולר או 1.32 דולר למניה על הכנסות של 5.1 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 6% בשורת הרווח לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנליסטים בוול סטריט ציפו מהחברה להציג רווח של 1.23 דולר למניה על הכנסות בגובה 5.09 מיליארד דולר.

הרווחיות בתחום התרופות הגנריות זינקה ב-40% לרמה של 556 מיליון דולר. תזרים המזומנים השוטף רשם עלייה ניכרת ל-1.4 מיליארד דולר.

במועד פרסום הדוחות, החברה מעלה את התחזית השנתית ל-5-5.1 דולר למניה לעומת 4.9-5.1 דולר למניה בתחזית הקודמת. כמו כן, מודיעה החברה על הגדלת תכנית רכישת המניות העצמית ל-3 מיליארד דולר, כאשר בכוונתה להתחיל מיד ברכישת המניות.

בנוגע לתרופת הדגל של טבע, הרי שסך מכירות הקופקסון עלה ב-5% ל-1.1 מיליארד דולר. בארה"ב, מכירות הקופקסון הסתכמו ב-800 מיליון דולר, בדומה לרמת המכירות ברבעון המקביל אשתקד.

טבע מציינת שעל אף התחרות בשוק התרופות לטרשת נפוצה, קופקסון המשיך לשמור על מעמדו כתרופה המובילה: לפי נתוני ה-IMS לספטמבר 2014, הקופקסון תפס נתח של 28.3% מהמרשמים החדשים וסך של 32.2% מכל המרשמים. ועוד בעניין קופקסון: התרופה בגרסה החדשה של 40 מ"ג היווה כבר 55% מסך המרשמים של התרופה.

יצירת ערך משמעותי לטווח הארוך

"המאמץ אשר הושקע במהלך 2014 בביסוס יסודות החברה על מנת לייצר צמיחה אורגנית בא לידי ביטוי בתוצאות הטובות של הרבעון השלישי. הדגמנו שיפור ברווחיות בכל היחידות העסקיות, במיוחד ביחידת הגנריקה הגלובלית שלנו. תוצאות אלו הן המחשה של מחויבותה של טבע לחיזוק מעמדה כמובילה בתחום הגנריקה העולמי, ליישום מלא של תכנית ההתייעלות ולהתמקדות בייצור מזומנים ותזרים מזומנים", אמר ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל טבע.

ויגודמן הוסיף כי "לאחרונה הכרזנו על החלטה אסטרטגית למקד את תחומי הליבה הטיפוליים שלנו, ובה בעת אנו ממשיכים לראות התקדמות הן במאמצי הפיתוח והן במסחור של מוצרים יחודיים חדשים. ביכולתו של צבר המוצרים שלנו לייצר ערך משמעותי לטווח הארוך ואנו נמשיך במאמצינו להעמיק ולפתח אותו".