חלום ה-NBA נגמר (בינתיים): גל מקל שוחרר מדאלאס

המאבריקס חתכו את הישראלי כדי לפנות מקום לג'יי.ג'יי בראה; בעמוד הפייסבוק שלו כתב: "תודה דאלאס!!! התחנה הבאה?"

גל מקל / צילום: רויטרס
גל מקל / צילום: רויטרס

עונה אחת בלבד אחרי שהגיע ל-NBA, גל מקל עוזב את ליגת הכדורסל הטובה בעולם. הגארד הישראלי שוחרר לפנות בוקר (ה') מדאלאס מאבריקס, אחרי שזו החליטה לצרף לסגל את הפוינט גארד ג'יי.גיי בראה. מאחר וחוקי ה-NBA מתירים לכל קבוצה להחזיק סגל מקסימלי של 15 שחקנים, האופציה היחידה במקרה כזה הייתה לחתוך שחקן מהסגל.

בעמוד הפייסבוק שלו כתב מקל: "זו הייתה חוויה ללבוש את הגופיה הזו בשנה האחרונה. הרבה זיכרונות ורגעים גדולים, תהליך ארוך של התקדמות כל יום ויום. אני רוצה להודות לקבוצה, לעיר, לאוהדים, אבל לפני הכל לחברים המדהימים שהכרתי פה. אני עדיין לא יודע איפה יהיה הבית (קבוצה) החדש שלי, אבל אני מלא במוטיבציה והתרגשות מההזדמנויות שיגיעו בעזרת השם... תודה דאלאס!!! התחנה הבאה?"

בעונת הרוקי שלו אשתקד רשם מקל 31 משחקים במדי המאבריקס, ובמהלכה התמודד עם פציעה בברך ובילה תקופה לא קצרה בליגת הפיתוח.

האופציות מבחינת מקל פתוחות. מבחינה כלכלית הוא לא אמור להינזק, מאחר שדאלאס מחויבת ליתרת החוזה שלו לשנתיים הקרובות - 1.76 מיליון דולר ברוטו. הוא יכול להמתין בינתיים בליגת הפיתוח להצעה מקבוצת NBA, בתקווה שתגיע אחת כזאת במהלך העונה. נכון לעכשיו הרוב המוחלט של הקבוצות כבר עומדות על מכסת הסגל המקסימלית, אבל יש לציין כי לאורך העונה קבוצות מחליפות ומצרפות לא מעט שחקנים.

אופציה נוספת היא המעבר לאירופה, שנראה פחות רלוונטי כרגע, בגלל שיקשה מאוד על מקל לחזור העונה לקבוצת NBA.