וול סטריט סגרה בעליות: מניית טבע זינקה 3.6%

נעילה חיובית בבורסות אירופה ■ הכלכלה האמריקנית צמחה ברבעון השלישי מעל לצפי - 3.5% ■ טבע היכתה את התחזיות המוקדמות עם רווח של 1.1 מיליארד דולר ■ מניית סרגון הישראלית צללה לאחר פרסום הדוחות הכספיים

אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס
אירופה וול סטריט / צילום: רויטרס

עליות שערים נרשמו היום (ה') בוול סטריט, יום לאחר הודעת הפד שסיימה באופן רשמי את ההקלה הכמותית. גם באירופה ננעל המסחר בעליות שערים, לאחר שמרבית היום התנהל המסחר בירידות.

הפד הודיע אמש, כצפוי, בתום הישיבה בת היומיים של ועדת השוק הפתוח, שהוא מפסיק את רכישות האג"ח. זו הייתה ההקלה הכמותית השלישית של הפד והיא, כאמור, מסתיימת על רקע השיפור הניכר בכלכלת ארה"ב בחודשים האחרונים ובעיקר בנתוני האבטלה והצמיחה.

הריבית נשארה בינתיים ללא שינוי ברמה של 0%-0.25% וכעת יתמקדו האנליסטים ומנהלי ההשקעות בספקולציות ותחזיות לגבי המועד המדויק שבו תתחיל העלאת ריבית בארה"ב. כעת עומדות התחזיות על הרבעון השני של 2015, אבל הכל כמובן תלוי בנתוני המאקרו כלכלה שיפורסמו בשבועות ובחודשים הקרובים בארה"ב בעיקר ובעולם כולו בכלל.

"נראה כי נוח לפדרל ריזרב למשוך את הנזילות מהשווקים, ועל רקע זה אנחנו מעריכים כי הסיכוי להתקפי תנודתיות גבוה יותר מאשר בשנתיים האחרונות", ציינו היום בדויטשה בנק.

כלכלת ארה"ב צמחה ברבעון השלישי בשיעור של 3.5%, מעל הצפי המוקדם לצמיחה בקצב של 3%, כך דווח היום בארה"ב. עם זאת, הוצאות הצרכנים צמחו ברבעון בקצב של 1.8%, לעומת הצפי לעלייה של 1.9%. ברבעון השני, לשם השוואה, צמחו הוצאות הצרכנים, הקטר העיקרי של הכלכלה האמריקנית, בשיעור של 2.5%. הצמיחה בתמ"ג ברבעון השלישי התבססה על זינוק בהוצאות צבאיות וייצוא.

עוד פורסם היום נתון התביעות השבועיות לדמי אבטלה, שעלו ב-3,000 ל-287 אלף. אנליסטים ציפו לירידה ל-281 אלף.

מניות במוקד

טבע סיכמה בצהריים את הרבעון השלישי של השנה עם רווח של 1.1 מיליארד דולר או 1.32 דולר למניה על הכנסות של 5.1 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 6% בשורת הרווח לעומת הרבעון המקביל אשתקד. אנליסטים בוול סטריט ציפו מהחברה להציג רווח של 1.23 דולר למניה על הכנסות בגובה 5.09 מיליארד דולר. [לסיקור המלא]

מאסטרקארד, ויזה וקלוג סיכמו את הרבעון החולף לפי פתיחת המסחר. לאחר נעילת המסחר צפויות לדווח GoPro ולינקדאין .

פייסבוק מוסיפה לעמוד במוקד לאחר שצנחה אתמול ברקע דוחותיה הכספיים. החברה פרסמה אומנם דוחות טובים - רווח והכנסות שעקפו את צפי האנליסטים תוך גידול של 72% ברווח ו-60% בהכנסות, אך בשיחת הוועידה שקיימה ההנהלה לאחר הדוח אמרה כי היא צופה הוצאות גבוהות ב-2015 (בגלל עלייה בהשקעות) וחזתה גם ירידה בצמיחת ההכנסות ברבעון האחרון של 2014.

סודהסטרים פרסמה אתמול דוח חלש, שהציג ירידה של 12.9% בהכנסות ביחס לרבעון המקביל, לכ-126 מיליון דולר. הרווח התפעולי נחתך בחצי ל-8.9 מיליון דולר והרווח הנקי הסתכם ב-9.5 מיליון דולר, ירידה של 42.3% מהרבעון המקביל. מתחילת השנה רשמה סודהסטרים רווח של 20.5 מיליון דולר על הכנסות של 385 מיליון דולר - ירידה של 50.5% ברווח ושל 2.4% בהכנסות ביחס לתקופה המקבילה ב-2013.

סיוה דיווחה גם היא היום, ועקפה את התחזיות: הכנסות הרבעון השלישי צמחו ב-41% ל-14.1 מיליון דולר, והרווח המתואם למניה הוכפל ל-12 סנט. החברה צופה הכנסות של עד 13.8 מיליון דולר ברבעון הרביעי, ומודיעה על תוכנית Buyback חדשה בהיקף של מיליון מניות.

סרגון דיווחה היום על הפסד של 5.6 מיליון דולר, או 0.08 סנט למניה. החברה צופה ששיעור הרווח הגולמי ימשיך להיות נמוך גם ברבעון הבא.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]