יצרנית התיקים קל-גב: חברה עלומה מעתיקה את מוצרינו

מבקשת צו מניעה נגד שתי חברות, חגים נחלים בע"מ וחגים נחלים שיווק בע"מ, אשר לטענתה מעתיקות מוצרים שבבעלות קל-גב תוך הפרת פטנט

יצרנית התיקים קל-גב הגישה היום (ה') לבית המשפט המחוזי מרכז בלוד תביעה כספית וכן בקשה לצו מניעה נגד שתי חברות: חגים נחלים בע"מ וחגים נחלים שיווק בע"מ, אשר לטענתה מעתיקות מוצרים שבבעלות קל-גב, תוך הפרת פטנט ותוך שהן עושות מאמץ לכאורה להסתיר את זהות העומדים מאחוריהן.

"חברת נחלים בע"מ מחקה ומעתיקה באופן סדרתי, מזו תקופה ממושכת, את מוצרי קל-גב. מדי עונה, קל-גב מפתחת מוצרים חדשים, ותוך זמן קצר חברת נחלים מעתיקה אותם", נכתב בתביעה.

לטענת קל-גב, העתקת המוצרים מהווה אף הפרה של פטנט שבבעלותה. ואכן, במסמכים המצורפים לכתב התביעה מוצגות תמונות של ילקוטים שמייצרת קל-גב ושל הילקוטים המזויפים לכאורה, הדומים להם למדי.

לפי התביעה, החברות הנתבעות הן מפעילות האתר modanbags, אשר לטענת קל-גב נעדר ממנו מידע אודות זהות מפעילי האתר. "הנתבעות עושות כל העולה בידן להסתיר את זהותן מעיני הצרכן ומעיני מתחריהן בשוק, וזאת (במקרה הטוב) מנימוקים לא ברורים".

לטענת התביעה, כתובות מייל המצוינות בקטלוג של חגים נחלים מופיעות אף באתר המציע מוצרים של המותג המוכר "סוכות נחלים".

למרות הטענות בכתב התביעה, בנסח החברה של חגים נחלים בע"מ הנגיש לכל מפורטים בעלי המניות בחברה, לרבות שמו של אדם פרטי, המשמש על-פי הרישום, כמנכ"ל "חגים נחלים" ושכתובתו ביישוב נחלים.

"בנסיבות אלה", לשון התביעה, "מתחייבת המסקנה כי מעשיהן ומחדליהן של הנתבעות נעשים בכוונה תחילה, בניסיון לטשטש את עקבותיהן. התנהגות מעין זו מאפיינת, יש לומר, עסקים אשר עסקיהם אינם מתנהלים בדרך המלך".

קל-גב ביקשה לקבל צו מניעה האוסר על החברות הנתבעות להמשיך ולמכור את המוצרים המועתקים לכאורה. כמו כן מבקשת קל-גב מבית המשפט להורות לחברות חגים נחלים וחגים נחלים שיווק להעביר לרשותה את דוחותיהן הכספיים.

גובה הנזק בתביעה הועמד "לצורכי אגרה" על 500 אלף שקל. כמו כן מבקשת קל-גב פיצויים ללא הוכחת נזק בעילות שונות.