הבורסה סגרה בעליות: אי.די.בי פתוח זינקה ב-11.5%

מחזור המסחר הסתכם בכ-614 מיליון שקל ■ מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 טיפסו לשיאים חדשים ומדד הנאסד"ק ננעל ברמה הגבוהה ביותר מאז סוף מארס שנת 2000 ■ לאומי: חרף התנודתיות - קנו מניות

בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי
בנין הבורסה / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה ננעל היום (א') במגמה חיובית בולטת ברקע עליות השערים החדות שחתמו בסוף השבוע את המסחר בוול סטריט, כשמדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 טיפסו לשיאים חדשים ומדד הנאסד"ק ננעל ברמה הגבוהה ביותר מאז סוף מארס שנת 2000. מחזור המסחר הסתכם בכ-614 מיליון שקל.

הסיפור הגדול בסוף השבוע בשווקים היה ההודעה הדרמטית של הבנק המרכזי ביפן, לפיה הוא מרחיב את ההקלה הכמותית לשווקים כדי להתמודד עם לחצי דפלציה לאחר שלא הצליח להגיע ליעד האינפלציה שהציב. הבנק הודיע כי יגדיל ב-30 טריליון ין את תוכנית רכישות האג"ח שלו ל-80 טריליון ין בשנה (727 מיליארד דולר). הבנק הודיע גם כי ירכוש אג"ח ארוכות יותר שמועד פירעונן 7-10 שנים, וגם ישלש את הרכישות שלו לאג"ח הקשורות לנדל"ן.

בבנק לאומי לא מתרגשים מהתנודתיות בשוק המניות המקומי ובמסגרת הסקירה השבועית מסוף השבוע האחרון ממשיכים להמליץ על השקעה במניות. לפי כלכלני הבנק, הרכיב המנייתי ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, כל עוד לא יהיו התפתחויות שליליות בכלכלת אירופה. הכלכלנים ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל.

עידן אזולאי, מנהל השקעות ראשי ומנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, מציין הבוקר כי "תוכנית ההקלה הכמותית שהציגה יפן ביום שישי מציתה מחדש את מלחמת המטבעות בעולם שבה מנסים הבנקים המרכזיים להחליש את מטבעותיהם. אני מניח שגם אם בנק ישראל לא ישיק תוכנית רכישות אג"ח, הרי שהסביבה שנוצרה תמשיך לתמוך בריבית הנמוכה. כתוצאה מכך, נמשיך לראות הסטה של כספים לכיוון נכסי הסיכון ובראשם מניות. בהתייחס לשוק המקומי, אנו סבורים ששוב נוצר פער מחירים משמעותי לטובת המניות הגדולות לעומת הקטנות, ולכן אני סבור שיש מקום בהקצאה לטובת המניות מהשורה השנייה והשלישית".

אידיבי פתוח מזנקת

אי.די.בי פתוח הפסידה ברבעון השלישי 400-480 מיליון שקל, ובתשעת החודשים עד כה ב-2014 הפסידה החברה 473-553 מיליון שקל. כך עולה מדוחות מקדמיים שפרסמה החברה. במקביל, הודיעו בעלי השליטה, מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין, כי יזרימו לחברה הון בהיקף 176 מיליון שקל, במימוש אופציה לכ-32 מיליון מניות, במחיר של 5.5 שקל למניה.

עובדי כיל משביתים מהבוקר הוצאת סחורות בכל מפעלי החברה באזור הדרום וכן מונעים כניסת חומרי גלם שאמורים לשמש בפעילות השוטפת של המפעלים. לדברי יו"ר ועד העובדים של חברות הברום, אבנר בן סניור, מדובר בתגובה של העובדים לתוכניות ההתייעלות שמובילה כיל הכוללות צמצום במצבת כוח האדם וסגירת מפעל המגנזיום שבסדום.

לאומי ממשיך לעמוד במוקד הנזק של הבנק מחקירת הרשויות בארצות הברית, שעלול להיות כפול מכפי שהיה ידוע עד כה, ולהגיע ליותר מ-2 מיליארד שקל. ה-DFS (רשות פיקוח פיננסית של מדינת ניו-יורק) דורשת מבנק לאומי קנס של 300 מיליון דולר, בגין חשד שהבנק סייע ללקוחותיו ממדינה זו בהעלמות מס.

על פי סוכנות הידיעות רויטרס, טבע מעריכה שביהמ"ש העליון בארה"ב יפסוק לטובתה בערעור שהגישה על הפטנט על הקופקסון, תרופת הדגל שלה לטיפול בטרשת נפוצה. [לסיקור המלא של דוחות הרבעון - לחצו כאן]

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]