מנכ"לית איי דיגיטל: "אנחנו לא מרוויחים כלום על האייפון"

הצצה למגזין "ליידי גלובס" ■ איילת צרפתי-רוזן הייתה בכירה באסם, והיום היא מנצחת על ההחדרה של אייפון 6 לישראל ■ "הקונים בטוחים שאנחנו יוצאים עם בוכטות, כשלמעשה אנחנו לא מכסים את השכירות בקניון רמת-אביב"

איילת צרפתי-רוזן, לשעבר בכירה באסם והיום מנכ"לית איי דיגיטל (iDigital), המשווקת הרשמית של אפל בישראל, טוענת בראיון מיוחד ל"ליידי גלובס" כי החברה "לא מרוויחה כלום" על האייפון, ושהיא בקושי מצליחה לכסות את דמי השכירות בקניון רמת-אביב.

ההשקה המתוקשרת לאייפון 6 התקיימה בקניון רמת-אביב, באירוע "לילה לבן" שבו נמכרו ראשוני המכשירים בישראל - חלקם הוזמנו מראש ברכישה מוקדמת. "אני יודעת שגם בדינמיקה (המתחרה, מ' ז') עשו 'לילה לבן', אבל אלינו הגיעו 400 איש, ואליהם עשרות", היא אומרת.

- מה יש לך לומר על האנשים שמוחים על מחיר המילקי, אבל עומדים בתור לאייפון חדש בכמה אלפי שקלים?

"האישיו מופנה למקומות הלא נכונים. זה בבחינת 'שוט דה מסנג'ר'. בתור מי שהייתה עמוק בתעשיית המזון ועכשיו עמוק באייפון, אני יכולה להגיד לך שרמת הרווחיות גם פה וגם פה נמוכה. בארץ רשתות המזון מרוויחות בסך-הכול 3%-4%, וחברות המזון משהו בסדר גודל של 10%, וזה עוד לפני מס. כשהמוצר מגיע למדף הוא כבר נורא יקר בגלל העלויות שמתווספות אליו. המסים, העובדים, הארנונות, הכשרות. יוקר המחיה לא נובע מרווחיות החברות, ונורא קשה להרוויח פה.

"אנחנו אותו דבר - פורסם החודש שאפל מוכרת לנו, היבואנים, את אייפון 6 תמורת 670 דולר. תוסיפי על זה 15% מס שאין בחו"ל, 18% מע"מ, ותביני שאנחנו לא מרוויחים פה כלום. זו קטגוריה שהיא על סף היעדר רווחיות. הקונים בטוחים שאנחנו יוצאים עם בוכטות מהחנות, כשלמעשה אנחנו לא מצליחים לכסות את העלות של השכירות בקניון רמת-אביב".

*** הכתבה המלאה - במגזין "ליידי גלובס" שיחולק הערב (ג') למנויי "גלובס" ונמכר ברשת סטימצקי