זה הפרויקט בו תשכרו דירות ברמת-השרון ב-3,200 שקל

246 דירות ייבנו בפרויקט "אביב ברמת-השרון" - חלקן יושכרו במחיר מפוקח - כחלק מחזון 150 אלף דירות להשכרה של יאיר לפיד

פרויקט "אביב ברמת השרון" - דורון אביב, דפנה הרלב ושר האוצר יאיר לפיד / צילום: סיון פרג'
פרויקט "אביב ברמת השרון" - דורון אביב, דפנה הרלב ושר האוצר יאיר לפיד / צילום: סיון פרג'

"כל מסע גדול מתחיל בצעד קטן וכל פרויקט בניה מתחיל בהנחת אבן פינה. כאן התחיל להיבנות הפרויקט הראשון שישנה מהיסוד את ענף הנדל"ן. תוכנית השכירות לצד התוכניות הנוספות יובילו לירידה במחירי הדירות שמאיימים למחוץ תחתם דור שלם של צעירים בישראל", כך אמר היום (ב') שר האוצר יאיר לפיד בטקס שערכו משרד האוצר וקבוצת אביב באתר הבנייה של הפרויקט הראשון להשכרה ארוכת טווח שהתחיל להיבנות ברמת השרון.

קבוצת אביב זכתה במכרז שפרסם משרד האוצר בחודש מאי האחרון להקמת פרויקט להשכרה לטווח ארוך שיכלול 246 דירות בבניינים בני 13 ו-21 קומות בחלקה המזרחי של העיר בצמוד למתחם תע"ש השרון. בכוונת החברה להגדיל את מספר יחידות הדיור לכ-300, אך הדבר טרם אושר בוועדה המקומית. 25% מהדירות בפרויקט יהיו מיועדות לזכאי משרד השיכון בשכר דירה מפוקח שיעמוד על 3,200 שקל לחודש לדירה בת 3 חדרים בשטח 70 מ"ר עם חניה. דמי הניהול על דירה שכזו יעמדו על 4 שקל למ"ר. שאר הדירות יושכרו בשוק החופשי. בפרויקט מתוכננות גם דירות 4 חדרים בשטח 90 מ"ר ודירות 5 חדרים בשטח 120 מ"ר.

פרויקט
 פרויקט

"מכאן אני נוסע לישיבת קבינט הדיור בירושלים, שם נאשר את ההחלטה לשיווק מתחם הגדנ"ע בדרום ת"א כמתחם דיור להשכרה לטווח ארוך" המשיך ואמר לפיד, "המתחם הזה יוסיף עוד 390 יחידות דיור להשכרה, רבע מהן, כמו בכל הפרויקטים של הדיור להשכרה, יהיו במחיר מפוקח. הדיור להשכרה ארוכת טווח הוא נדבך מרכזי בתוך תכנית הדיור המלאה שלנו שכוללת בין היתר את מע"מ אפס שצפוי לעבור בחודש הקרוב בכנסת, תוכנית מחיר מטרה, תוכנית נתיב לדירה ועוד. המטרה שאני מציב היא אחת - שזוג צעיר ממעמד הביניים יוכל להרשות לעצמו לרכוש דירה. מדינת ישראל לא רואה יותר בקרקע מקור למקסום הכנסות המדינה, אלא תשתית ציבורית שנועדה לשרת את אזרחי ישראל".

דורון אביב, יו"ר קבוצת אביב, התייחס גם הוא לפרויקט שבנייתו כבר החלה ואמר: "זכינו במכרז בחודש מאי האחרון ואנחנו כבר עובדים בשטח. יש התגייסות גדולה של כל הגורמים כדי לקדם את הפרויקט כמה שיותר מהר. אנחנו מתכננים להגדיל את מספר יחידות הדיור בכפוף לאישור עיריית רמת השרון".

עוד הוסיף ואמר אביב ל"גלובס" כי בכוונת החברה לגשת גם למכרזים נוספים המיועדים להשכרה ארוכת טווח ככל שיפורסמו בהמשך על ידי משרד האוצר או חברת "דירה להשכיר". על פי החישוב הכלכלי שערכה החברה בנוגע לפרויקט עלות הקמתו כולל מרכיב הקרקע עתידה לעמוד על כ-360 מיליון שקל. כזכור, החברה התחייבה במסגרת המכרז להפעיל הפרויקט במשך 20 שנה כפרויקט המיועד כולו להשכרה. לאחר מכן תוכל החברה למכור את הדירות.

את הפרויקט תכנן משרד האדריכלים יסקי מור סיון ולצורך מימונו התקשרה קבוצת אביב עם בנק דיסקונט והראל קבוצה לביטוח.

"אנחנו רוצים להתמקד בנדל"ן מגורים להשכרה. זה עובד בכל העולם וזה יעבוד גם בישראל", כך אמרה דפנה הרלב, מנכ"ל קבוצת אביב, "בחרנו להיכנס תחום הזה כי הוא מהווה אתגר. התוכנית היא לאכלס את הפרויקט לקראת תחילת שנת הלימודים של 2017".

עוזי לוי, מנכ"ל החברה הממשלתית דירה להשכיר אמר באירוע כי מדובר בצעד ראשון של החברה אותה הוא מנהל ובקרוב יפורסמו מכרזים נוספים לצד אישור התוכנית החדשה שקידם לרכישת בנייני מגורים שלמים מקבלנים. "אנחנו יוצרים ענף חדש וזה הפרויקט הראשון שיצא לדרך. ההצעה שעולה היום לקבינט הדיור תאפשר לנו להגדיל באופן משמעותי את היצע הדירות להשכרה עד שהמתחמים עליהן עובדת הותמ"ל ומכרזים נוספים על קרקע ייצאו לדרך".

נזכיר שעד כה, מלבד הפרויקט שהתחילה לבנות קבוצת אביב נסגר רק עוד מכרז אחד לבנייה להשכרה בעיר הסמכה הרצליה. במכרז זה זכתה חברת אפריקה ישראל מגורים שתוכל לבנות בשטח גליל ים 215 דירות להשכרה. המכרז השלישי שיצא לדרך במסגרת תוכנית ה-150 אלף דירות להשכרה ממוקם בחיפה והוא טרם נסגר. מכרז זה משלב בין דירות למכירה ודירות להשכרה וכולל בסך הכל 268 דירות מתוכן 126 דירות למכירה.